16-10: Samenwerkingsconcert India-Nijmegen in Arnhem

Discussie in 'Concerten en uitvoeringen' gestart door Nikin, 1 okt 2016.

  1. Nikin

    Nikin ♫ ♪

    Lid geworden:
    24 aug 2015
    Berichten:
    537
    Op 16 oktober is er in de stadsschouwburg van Arnhem een concert van Regionaal Jeugdorkest Corrente en het leerlingenorkest van de Sarala Birla Acadamy uit Bangalore (India). Er wordt het muziekstuk "Shristi" gespeeld, dat speciaal voor deze gelegenheid gecomponeerd is door K. K. Mishra en Rohin Joseph. In de muziek zijn zowel invloeden van oude Indiase Ragas als van hedendaagse wereldmuziek te vinden. Er wordt op westerse en Indiase instrumenten gespeeld. Ook zal er dans te zien zijn die uitgevoerd wordt door leerlingen van de Jenaplanschool "Metameer" uit Boxmeer.

    Meer informatie: https://www.arnhemsepodia.nl/progra...onaal_Jeugdorkest_Corrente/SHRISHTI_UNIVERSE/
     
    jis77 vindt dit leuk.
  2. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Wát een leuk project! En jullie gaan ook meespelen, Nikin? Zie ik jou daar bij Corrente achteraan zitten en links van je ook je leraar?
    Arnhem, dat is alweer een stuk meer in de buurt hier!:)
     
  3. Nikin

    Nikin ♫ ♪

    Lid geworden:
    24 aug 2015
    Berichten:
    537
    Ja, klopt allebei :)

    Maar het is een foto van de verkeerde groep. De foto is van Corrente 5, "de kleintjes", waar mijn leraar en ik ter ondersteuning meespelen. Het jongetje dat voor ons tussen ons in zit, is mijn middelste zoon. Zijn zusje speelt daar ook mee, maar zit buiten beeld.

    Het orkest dat wel meespeelt, heette vorig jaar Corrente 6, de volgende groep dus met kinderen en jongeren van 12 tot 21, al spelen mijn leraar en ik ook daar mee en ook nog een volwassen contrabassist. Mijn oudste zoon (12 jaar) speelt daar klarinet en doet dus ook mee met het concert. Dit jaar is Corrente 6 het Regionaal JeugdOrkest Corrente C6 geworden en spelen er ook meer niet-strijkers mee. We richten ons nu op ook op de regio rond Nijmegen en kunnen nog wel wat extra cellisten, alt-violisten, contrabassisten en blazers gebruiken, dus zeg het voort! :cool:
     
    Laatst bewerkt: 1 okt 2016
    Marcelita vindt dit leuk.
  4. Nikin

    Nikin ♫ ♪

    Lid geworden:
    24 aug 2015
    Berichten:
    537
    Vind ik ook!

    Kom je kijken? :)
     
  5. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Zeker aanlokkelijk!:)
     
  6. Nikin

    Nikin ♫ ♪

    Lid geworden:
    24 aug 2015
    Berichten:
    537
    Ik zag op Youtube een stukje met wat fragmenten van de Indiërs die "Shristi" spelen: .
    Ik ben benieuwd hoe het straks zal zijn als we met ze samen gaan spelen!
     
    Marcelita vindt dit leuk.
  7. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Dat wordt een mooie interculturele mix, helemaal leuk om dat mee te maken als musicant en anders wel als toehoorder! Het enthousiasme bij de Indiers spat er bij tijd en wijle zelfs helemaal vanaf en dan jullie er nog bij...:cool:
     

Deel Deze Pagina