1e en 3e positie bij Rieding Op. 21

Discussie in 'Musicologie' gestart door Suzanne14, 15 mei 2013.

  1. Suzanne14

    Suzanne14

    Lid geworden:
    22 dec 2012
    Berichten:
    3
    Hallo allemaal,

    Ik speel inmiddels al een tijdje viool in de 1e en 3e positie en heb dit stuk onlangs opgekregen. Nu is mijn probleem: Welke delen moet ik in de 1e en welke in de 3e positie spelen?

    Mijn leraar is nu met vakantie in de States en ik heb niet eerder dan begin juni pas weer les. Kan iemand mij helpen?

    Ik hoor het graag!

    Groetjes,
    Suzanne


    P.S. Eventueel heb ik het stuk in een PDf bestand op mijn computer staan.
     
  2. vanezcha

    vanezcha

    Lid geworden:
    16 aug 2011
    Berichten:
    271
    als je al weet hoe je in de derde positie moet spelen, dan weet je dat 3de positie op snaar E zijn die hogere noten, toch? deze noten kunnen niet in de eerste positie gespeeld worden natuurlijk.

    op andere snaren doe ik in 3de positie als: als het suppeler gaat, bijvoorbeeld van derde positie op de E snaar naar lagere noten op A snaar, dan blijf ik op de 3de positie.

    Van mijn leraar wist ik dat ik zelf kon bepalen in welke positie ik het beste kon spelen zodat ik niet de hele tijd hoefde te springen van 3de positie terug naar 1ste positie, en vice versa. Maar als ik het beter vind dat ik van 3de positie naar 1ste positie ga, doe ik het. Soms zelf naar de 2de positie. Ik noem het een wat creativiteit, hehe! Ik vind de noten, bijvoorbeeld op de derde positie op snaar A wat zachter klinken en de noten de 1ste positie op snaar E wat feller klinken.
     

Deel Deze Pagina