2 violen en een strijkstok voor resp. reparatie en verkoop

Discussie in 'Aangeboden' gestart door MariGea, 19 jun 2015.

  1. MariGea

    MariGea

    Lid geworden:
    19 jun 2015
    Berichten:
    3
    Sorry voor mijn Engels (wordt nu opgelost) Ik ben onlangs naar Nederland verhuisd. Ik heb 2 4/4e violen en een Franse vioolstok te koop. Ik zoek hiervoor een meester/dealer (vioolbouwer?) die me hiermee wil helpen.

    Viool 1:
    Oude Duitse viool (geen label, bouwer onbekend), bouwjaar ergens tussen 1850 en 1900 en mogelijk een viool van een klein atelier.
    Probleem met deze viool: barst (crack) in de rechter bovenkant en op de rechter kant. De bodem is gaaf.
    Er is 30 jaar lang niet op de viool gespeeld.
    b1.JPG b4.JPG b5.JPG b6.JPG b7.JPG

    Viool 2:
    1994 van Yuri Pochekin (http://www.yuripochekin.com/homeen.html) Russische viool.
    Had een kleine barst (crack) aan een zijkant maar is hersteld door de maker zelf. Ik heb goede banden met de bouwer die sinds 2000 in Madrid woont en werkt.
    Volledige identiteit [totall identity of violin (euhm....wie vertaald voorgaande in correct Nederlands?)], indien gewenst kan de bouwer worden gebeld. Komt met een Russisch expertise rapport.
    (foto's staan in de volgende post).

    Vioolstok A. Moinier - Mirecourt
    Goede conditie, moet schoongemaakt en behaard worden. Russisch expertiserapport zit erbij.

    a1.JPG a2.JPG a3.JPG

    Ik zoek iemand om me te helpen bij de verkoop of een bekende vioolbouwer rond Amsterdam die geïnteresseerd is om de verkoop samen te doen.
     
  2. MariGea

    MariGea

    Lid geworden:
    19 jun 2015
    Berichten:
    3
    Foto's van viool 2:
    c1.JPG c2.JPG c3.JPG c4.JPG c5.JPG
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jun 2015
  3. Willeke_D

    Willeke_D ♫ ♪

    Lid geworden:
    12 nov 2010
    Berichten:
    529
    Welkom op het forum MariGea.

    De voertaal hier is Nederlands dus als je de post in het Nederlands kunt vertalen, heel graag. Ik heb je 2e post vast in het Nederlands vertaald en een beginnetje gemaakt met de 1e post.

    Posts in een andere taal zijn helaas tegen de regels en worden verwijderd.
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2015
    MariGea vindt dit leuk.
  4. MariGea

    MariGea

    Lid geworden:
    19 jun 2015
    Berichten:
    3
    Hello. Sorry ik zal proberen te schrijven op nederlands.
     

Deel Deze Pagina