2 Violen & Piano

Discussie in 'Musicologie' gestart door TessaDJ, 28 jan 2008.

  1. TessaDJ

    TessaDJ Tessa

    Lid geworden:
    23 jan 2008
    Berichten:
    29
    Hallo,

    Over ong. 3 weken is er van onze kerk een open podium. Wat inhoud dat je dus een van je talenten mag laten zien (als je dat wil).

    Nou zou ik dus graag viool willen spelen, samen met nog iemand die viool speelt, en eventueel nog een piano.

    Maar nou moet ik dus nog wat leuke bladmuziek hebben!
    Het liefst iets in de buurt van Hiphop. Maar als dat niet kan mag het ook gerust van Bach of weet ik veel wat zijn. :p Tips?

    Groetjes, Tessa

    P.s. Ik speel goed de eerste positie, 2de ben ik mee bezig en de 3de heb ik net gezien.. :p Mijn vriendin (viool) speelt bijna hetzelfde als ik, maar dan kan zij iets beter positie. En mijn zus (piano) kan bijna alles spelen op de piano :p Ze speelt al heel lang.
     
  2. Pianist

    Pianist

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    26
    Hallo Tessa,

    Er zijn heel aardige stukken in de Suzuki boeken te vinden. Er is een boek met twee stemmen, dat een selectie is van de bestaande leerboeken en bij die boeken kun je ook een pianobegeleiding krijgen.

    Als je zelf makkelijk muziek leest en aanpast, dan kun je ook gewoon een zangboek uit de kerk nemen en de stemmen opdelen. Wij hebben daar veel plezier mee gehad rond de kerst. Ook zijn sommige stukken uit het Notitieboek van Anna Machdalena Bach erg toegankelijk voor zulke projecten.
    Hiphop, poeh, lastig, ik weet daar helemaal niets van af!


    Groeten,

    Angie
     
  3. Violino

    Violino Annemieke

    Lid geworden:
    28 dec 2007
    Berichten:
    121
    Voor viool zal er niet veel hiphop te vinden zijn, lijkt me.....Waarschijnlijk zelfs wel niets. Maar wie weet kan je in een grote bieb wat van deze muziek vinden en zelf aanpassen voor viool?

    hartelijke groet,

    Annemieke
     
  4. TessaDJ

    TessaDJ Tessa

    Lid geworden:
    23 jan 2008
    Berichten:
    29
    Het ís er wel. Dat weet ik zeker. :p (youtube een paar filmpjes)
    Het hoeft niet gelijk hiphop te zijn, mag ook gewoon modern. Bekende liedjes etc.
     
  5. Violino

    Violino Annemieke

    Lid geworden:
    28 dec 2007
    Berichten:
    121
    Ik vermoed dat het om muziek gaat die herschreven is, of gewoon niet viool geschreven maar toch door viool gespeeld... Maar moderne muziek (anders dan hiphop) zal er zeker wel te vinden zijn. Je vroeg expliciet naar hiphop in het eerste bericht dus daar reageerde ik op. :D

    Je kan eventueel ook een paar keyboardboekjes in de bieb zoeken en kopieeren. Moderne muziek te over en vast wel bruikbaar. Dan speelt de viool de melodielijn en laat je de piano de akkoorden invullen. Even aannemend dat jou zus improviserend wat akkoordjes kan lezen/invullen.

    Er zal in de bieb ook vast wel moderne muziek voor viool te vinden zijn, dat soort boeken zijn er voor bijna ieder westers instrument wel vindbaar.

    suc6 met zoeken en hartelijke groet,

    Annemieke
     

Deel Deze Pagina