2de hands elektrische cello

Discussie in 'Gevraagd' gestart door gig, 21 nov 2023.

  1. gig

    gig

    Lid geworden:
    21 nov 2023
    Berichten:
    2
    Ik ben op zoek naar een budgetvriendelijke tweedehands elektrische cello (mag eventueel een beschadigd instrument zijn).
     
  2. Hubertus Bogaers

    Hubertus Bogaers ♫ ♪

    Lid geworden:
    3 nov 2015
    Berichten:
    909
    Er staat een Harley Benton op marktplaats, in Aalsmeer voor € 300. Wordt nieuw aangeboden voor € 444
    Ik ken het type, ben er niet dol op maar dit is natuurlijk wel budget vriendelijk. Er worden geregeld tweedehands elektrische cello's aangeboden, omdat ze vaak in een opwelling gekocht worden maar het blijkt dat ze lastiger te bespelen zijn en minder goed te klinken dan gehoopt. Bij dit merk is meestal vervangen van de snaren en opnieuw afstellen wel een aanrader. Soms is dat al gebeurd bij een tweedehandse, en dat is dan mooi meegenomen.
     
  3. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.965
    Homepage:
    Wat ik heb gezien van die "budgetvriendelijke instrumenten" lijkt mij weggegooid geld. Harley Benton is een eigen merk van T*****n, de helaas té bekende dozenschuiver uit Duitsland.
     
  4. Hubertus Bogaers

    Hubertus Bogaers ♫ ♪

    Lid geworden:
    3 nov 2015
    Berichten:
    909
    Weggegooid geld… Zit wat in maar je kunt beter € 300 weggooien dan 450 of zo...
    Harley Benton wordt behalve door de bovengenoemde dozen schuiver ook wel door andere handelshuizen verkocht. Het is een Chinees budget instrument, dat geldt ook voor hun gitaren en andere instrumenten. Geen aanrader. (Het eigen merk van de dozen schuiver heet ook gewoon Thomann.)
     
  5. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.965
    Homepage:
    Wanneer het de bedoeling is om versterkt te gaan spelen, dan is een fatsoenlijk element op een gewone celleo verre te verkiezen boven zo'n elektrieke klerenhanger.
     
  6. Hubertus Bogaers

    Hubertus Bogaers ♫ ♪

    Lid geworden:
    3 nov 2015
    Berichten:
    909
    Wellicht weer een budgetkwestie: een fatsoenlijk element kost net zoveel als een elektrieke klerenhanger. Daarnaast heb je altijd het probleem als je echt hard wilt spelen, dat er van alles rond gaat zingen. Een plank met wat snaren en een element heeft daar minder last van....
     
  7. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.965
    Homepage:
    Ik heb zo'n klerenhanger ooit wel eens vergeleken met een fatsoenlijke E cello van Yamaha en dan is het verschil enorm in het nadeel van de eerste. Het is als met zoveel zaken: wie voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten....
     
    Hubertus Bogaers vindt dit leuk.
  8. Hubertus Bogaers

    Hubertus Bogaers ♫ ♪

    Lid geworden:
    3 nov 2015
    Berichten:
    909
    Klopt helemaal. Ik heb zelf een Yamaha VC 120, het model met een klein klankkastje, wat alle verschil maakt - ook met de goedkopere modellen van Yamaha in klank en de manier waarop het instrument reageert op aangesproken worden. Maar voor het geld van dit instrument -ruim € 3000 – heb je ook een fatsoenlijk akoestisch instrument.
     
  9. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.128
    Homepage:
    Ik heb een e-cello van het merk Bridge, model Drako. De klank is al een wereld van verschil met de budget e-cello waarmee een kennis bij mij kwam spelen. Ik ben heel blij met mijn e-cello, terwijl die ander uiteindelijk niet echt plezier bleef houden met diens e-cello.
    Ik heb zelf mazzel gehad met de prijs die ik voor de mijne moest betalen (in de aanbieding was die, maar helemaal OK). Ik denk inderdaad dat het een goed alternatief is om een goede acoustische cello te nemen en die dan te versterken met een pick-up van Fishman (vanaf circa 200 euro, maar ik weet niet hoe het met de kwaliteit van het piëzo element daarvan is).
     
  10. gig

    gig

    Lid geworden:
    21 nov 2023
    Berichten:
    2
    Dank voor jullie reacties. Ik begrijp dat de klank van een budget e-cello niet in de smaak valt, maar mijn middelen zijn beperkt. Om te experimenteren in een rock-groepje is een 'elektrieke klerenhanger' voorlopig wel wat ik zoek.
     
    Oosterhof Vioolbouw vindt dit leuk.
  11. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.965
    Homepage:
    Succes! Rock On!
     
  12. Hubertus Bogaers

    Hubertus Bogaers ♫ ♪

    Lid geworden:
    3 nov 2015
    Berichten:
    909
    Succes! er worden geregeld tweedehands budget elektrische cello's aangeboden op marktplaats. er staat er één in Bergen op Zoom te koop sinds 12 oktober nieuw prijs 444 voor 375, heeft ook een versterkertje te koop, wellicht valt er wat te onderhandelen. Ik ken het model, heb een leerling gehad die er zo een bespeelde. Is toch wel iets beter dan de oude instap modelletjes. van Harley Benton. Heeft bijvoorbeeld hoog en laag toon regeling en actieve versterking met batterij. Het kan zijn dat een setje nieuwe snaren er wel goed aan besteed is, of als je er aan kunt komen is dat je tweedehandse snaren. Mocht je wat gitaar effecten hebben, bijvoorbeeld een delay, dan wordt het geluid al een stuk prettiger.
     
  13. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.128
    Homepage:
    Het wordt ook leuk met effectpedaaltjes, dan kun je je cello ook nog lekker laten 'scheuren'. Een chique cello uit het dure segment (want heel goed piëzo-element) is inderdaad niet zaligmakend!!!
     

Deel Deze Pagina