3 nieuwe violen!

Discussie in 'Viool' gestart door TheoB, 30 apr 2017.

  1. TheoB

    TheoB

    Lid geworden:
    7 jan 2017
    Berichten:
    34
    Verwijdert
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      246 KB
      Weergaven:
      29
    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      239,7 KB
      Weergaven:
      25
    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      195,5 KB
      Weergaven:
      26
    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      249,3 KB
      Weergaven:
      25
    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      238,7 KB
      Weergaven:
      27
    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      257 KB
      Weergaven:
      26
    Laatst bewerkt: 1 jul 2017
  2. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Ga je op drie violen tegelijk spelen, of is het puur om de handel?
     
  3. Piet1234

    Piet1234

    Lid geworden:
    1 mrt 2015
    Berichten:
    81
    Toch niet te veel betaald..?
     
  4. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Is helemaal niet belangrijk dat ze misschien niet veel waard zijn. Waarde van iets bepaald niet de vreugde die je er aan kan beleven. TheoB is blij met zijn violen en daar gaat het om.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 mei 2017
  5. TheoB

    TheoB

    Lid geworden:
    7 jan 2017
    Berichten:
    34
    Verwijdert
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2017
  6. TheoB

    TheoB

    Lid geworden:
    7 jan 2017
    Berichten:
    34
    En jullie roepen ook maar wat over merken etc. Wat een vooringenomen wijsheid. Stelletje violenkenners, nee dus :( :( :(
     
  7. TheoB

    TheoB

    Lid geworden:
    7 jan 2017
    Berichten:
    34
    Verwijdert
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2017
  8. TheoB

    TheoB

    Lid geworden:
    7 jan 2017
    Berichten:
    34
    Nog zon heerlijke opmerking. Dank u. Hebt u de winkel ook vol dode mussen? Of zijn het allemaal ooievaars?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 mei 2017
  9. Zydell

    Zydell

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    12
    Succes met afstellen en veel plezier er mee.
     
  10. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Hoi Theo,

    Richt je op de andere berichten en op de berichtinhoud die je aanspreekt en blijf bij jezelf. Ik heb ook een waardeloze viool waar ik heel gelukkig mee ben. Dus dat die violen niks waard misschien zijn, dat hoeft echt niet af te doen aan je plezier ervan. Het is juist ook leuk om lekker bezig te zijn met die violen, misschien wat experimenteren met snaren om er een zo mooi mogelijk geluid uit te krijgen. Tof.
    Frits is eerlijk, geeft dus aan dat naar zijn idee de violen niks waard zijn. En ook Piet vraagt zich (misschien wat bezorgd?) af of je niet teveel hebt betaald, want volgens hen zijn het dus violen die niet zoveel waard zijn. Maar dat wil niet zeggen dat ze voor jou ook niks waard zijn, zoals Tobias weer aangeeft.
    En Marcelita vraagt heel eerlijk wat je met de violen gaat doen. En daar ben ik ook nieuwsgierig naar!

    Het is echt aan jou of je in je topic de nadruk wilt leggen op wat jij als negatief ervaart, of dat je je richt op de andere opmerkingen. Dat je e.e.a. negatief ervaart kan ik me overigens wel voorstellen, want jongens: Theo geeft in het eerste bericht aan er blij mee te zijn. En hij wil die blijdschap graag delen met mensen die dit hopelijk kunnen begrijpen. Het is niet echt aardig om die vreugde de grond in te boren, e.e.a. had best wat subtieler gebracht mogen worden.

    Ik denk dat Theo niet wil weten wat zijn aanwinst waard is. Hij wilde zijn vreugde gewoon delen en dat bleek hier nu wel even onmogelijk. Dat is best jammer.

    Nu, ik hoop dat de moderator misschien wat wil doen? In ieder geval privé misschien even contact hebben? Want de sfeer in dit topic mag best omgezet worden en dan kan het echt een leuke topic worden.

    Theo, ik wens je oprecht plezier met je instrumenten! Ik hoop niet dat je door deze ervaring geen trek meer hebt in dit forum, want het is echt niet altijd zo. En ik zou het best leuk vinden meer te horen over je ervaringen met je violen, wat de klank is bijvoorbeeld als ze zijn afgesteld en wat je ermee gaat doen...

    Groet, Irene
     
  11. JanHut

    JanHut ♫ ♪

    Lid geworden:
    27 aug 2013
    Berichten:
    1.439
    Door aanpassingen in bovenstaande berichten is de oorspronkelijke inhoud van dit bericht niet meer van toepassing.
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2017
  12. JanHut

    JanHut ♫ ♪

    Lid geworden:
    27 aug 2013
    Berichten:
    1.439
    Door aanpassingen hierboven is de oorspronkelijke inhoud van dit bericht niet meer van toepassing
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2017
  13. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Jongens, Jan en Irene, jullie hebben gelijk.
    Ik zag het doel van de plaatsing niet van TheoB, maar Irene gaf aan dat het ging om het delen van de vreugde van het hebben van een paar violen. Ja, zo had ik het niet bekeken. Mijn excuus.
    Ik ga kijken wat ik kan verwijderen van mezelf: modereren.
     
    JanHut vindt dit leuk.
  14. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Het lijkt mij wel een uitdaging om per viool (elk z'n eigen karakter) zo af te stellen, dat het karakter van de viool helemaal mooi tot uiting komt. Mogelijk dat dan kan blijken dat er ook beter bij het karakter passende snaren op moeten. Als ik zelf al zie wat verschillende snaren op mijn cello doen.
    Ik wens je veel voldoening bij het afstellen van de drie violen!
     
  15. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Waarom zo aardig tegen Theo, hij heeft gewoon een veel te grote mond. Hij kan en mag zijn bedenkingen hebben tegen bepaalde opmerkingen, maar laat hij daar dan netjes op reageren, en niet op zo'n botte manier.
     
  16. JanHut

    JanHut ♫ ♪

    Lid geworden:
    27 aug 2013
    Berichten:
    1.439
    Ik zie het zo: Theo schoot uit zijn slof en het is prachtig dat Frits zijn inbreng heroverwogen heeft.
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2017
  17. Deanone

    Deanone Anouschka

    Lid geworden:
    29 sep 2009
    Berichten:
    1.253
    TheoB, veel plezier met je nieuwe violen!
    Ik ben benieuwd hoe ze je bevallen!

    Frits, van heel het topic klopt nu niks meer nu er berichten tussenuit zijn. :oops:
    TheoB is boos en er is niet meer te lezen waarom. En er zijn meerdere berichten die nergens meer over gaan.
     
  18. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Het ging erover dat iemand blij was met zijn drie nieuwe violen. Hij wilde die blijheid met ons delen, gedeelde vreugde is tenslotte dubbele vreugde. Maar die blijdschap werd verpest door opmerkingen over de kwaliteit van die violen, weg was de blijdschap. De meeste mensen zijn gevoelig voor de mening van anderen. Ze hebben nog geen olifantshuid, pas op hogere leeftijd krijg je soms zo'n huid.
     
    Deanone vindt dit leuk.
  19. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Nu Theo mogelijk niet meer boos is, kan hij of wie het maar wil, zijn/haar eigen bijdrage zélf verwijderen of wijzigen.
    Als ik dat doe krijg je opmerkingen als: "waarom wordt mijn reactie verwijderd?" en is er weer iemand anders boos.
    Ik heb er voldoende ervaring mee.
    Dus: ik laat het zo en met de uitleg van Tobias in #18 is het een ieder heel snel duidelijk.
     
    Deanone vindt dit leuk.
  20. Piet1234

    Piet1234

    Lid geworden:
    1 mrt 2015
    Berichten:
    81
    Voor de handel: Alle violen zijn te vinden op marktplaats.
     
    Tobias vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina