Bijgevoegd de partituur van drie strijkkwartetten, geschreven met het oog op gezelschappen die graag een opstap zouden willen naar "minder tonale" muziek. Een probleem bij het uitvoeren van zulke muziek is de natuurlijke aarzeling die optreedt bij het spelen van tonen in samenklanken die gewoonlijk niet voorkomen in het tonale idioom; het is lastig om zulke tonen met overtuiging te spelen en zonder overtuiging is geen goede toon te maken. In deze kwartetten worden minder tonale (dissonante) elementen daarom geleidelijk ingevoerd. Elk volgend kwartet is dus wat "dissonanter"dan het voorgaande. Ook stelt elk volgend kwartet technisch iets hogere eisen, maar ze zijn over het geheel genomen niet moeilijker dan het gemiddelde Haydn-kwartet.
De partituur ligt momenteel bij Schott, maar een beslissing over uitgave duurt ettelijke maanden, waarna (áls tenminste positief wordt besloten) het nog een jaar of langer kan duren voordat het werk in druk verschijnt. Het leek me daarom een goed idee om de muziek alvast in beperkte kring te delen. Wie interesse heeft kan me een privebericht sturen, zodat ik de afzonderlijke partijen kan opsturen, plus desgewenst de audiofiles (zodat te horen is hoe de muziek klinkt). De kwartetten kunnen vanwege de rechten erop dan wel alleen privé worden gebruikt en ze kunnen ook niet worden doorgegeven aan derden.
De partituur ligt momenteel bij Schott, maar een beslissing over uitgave duurt ettelijke maanden, waarna (áls tenminste positief wordt besloten) het nog een jaar of langer kan duren voordat het werk in druk verschijnt. Het leek me daarom een goed idee om de muziek alvast in beperkte kring te delen. Wie interesse heeft kan me een privebericht sturen, zodat ik de afzonderlijke partijen kan opsturen, plus desgewenst de audiofiles (zodat te horen is hoe de muziek klinkt). De kwartetten kunnen vanwege de rechten erop dan wel alleen privé worden gebruikt en ze kunnen ook niet worden doorgegeven aan derden.