4/4 Viool in goede staat en met mooie volle klank

Discussie in 'Aangeboden' gestart door PeterV8, 9 aug 2024.

  1. PeterV8

    PeterV8

    Lid geworden:
    9 aug 2024
    Berichten:
    2
    Kwaliteitsvolle oude viool in goede staat en met een mooi volle klank, perfect instapmodel voor de iets gevorderde speler. De viool is nagekkeken en geschat door een erkend vioolbouwer in Antwerpen (BE). Direct bespeelbaar, waarde 1.800€. Kostprijs kleine ingrepen zoals opkuisen en vernieuwen wang-/ kinstuk, nieuwe snaren, ... = max 300€ bij de vioolbouwer die de schatting heeft gedaan. Bij aankoop krijg je er verschillende accessoires bij:

    • 2 Oefenstokken
    • Gevoerde vioolkoffer
    • Opzetstuk voor schouder
    • Hars voor je stokken
    • ...
    Vraagprijs: 1.100€

    Foto's kan je zien op:

    Een link naar 2dehands of Marktplaats (foto's) is niet toegestaan. Zie daartoe ook Voorwaarden en Regels. Overtreding resulteert in verwijdering.
    Foto's kunnen eenvoudig worden geüpload.


    Beheerder



    Je kan de viool enkel testen en bekijken in de zuidrand van Antwerpen (BE) onder begeleiding.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 aug 2024
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.976
    Homepage:
    Wax is voor ski's, voor een strijkstok gebruik je hars. Een opzetstuk voor de schouder heet een schoudersteun.
    Wat moeten wij ons voorstellen bij "Onder begeleiding"? Van wie of wat?
    De aanduiding "kwaliteitsvolle oude viool" is weinig veelzeggend. Hoe oud is de viool en waar komt hij vandaan?
     
  3. PeterV8

    PeterV8

    Lid geworden:
    9 aug 2024
    Berichten:
    2
    Mijn excuses het is ongeveer 30 jaar geleden dat ik zelf nog viool speelde, dus die termen die zitten niet meer zo vers. Je kan de viool enkel testen op locatie in Antwerpen waar ze verkocht wordt onder begeleiding van de eigenaar, lijkt me logisch. De info die je vraagt heb ik niet, ze is tweedehands aangekocht via een leerkracht viool rond 1987. Nagekeken, en getaxeerd bij aankoop door bekend violist Stojanov in Antwerpen. Nadien bespeeld geweest door verschillende mensen in Symfonische orkesten en altijd goed onderhouden geweest. Wat ik bedoel is dat het geen Chinese viool is van 2012 of gelijkaardig maar een kwaliteitsvol instrument dat beter bespeeld wordt dan niet, zoals momenteel het geval is. De keuring en taxatie is gedaan door Pro Arte in Antwerpen.
     

Deel Deze Pagina