6 eigen composities

Discussie in 'Eigen werk' gestart door Saar___, 30 mei 2010.

  1. Saar___

    Saar___

    Lid geworden:
    19 jun 2008
    Berichten:
    52
    Hallo,

    Ik componeer regelmatig wat, en ik vond het wel leuk om het met jullie te delen. De geluidskwaliteit is niet al te best, en daar komt nog bij dat het door een computer "gespeeld" wordt. Dus probeer door de kwaliteit heen te luisteren, asjeblieft!
    Als de muziek 60 dagen niet gedownload is, wordt hij automatisch verwijderd, dus als je niet meer kan downloaden, is dat de reden.

    • SWING PIZZICATO
      - strijkkwartet (2 vioolpartijen, 1 altvioolpartij en een cellopartij)
      - Nog niet af
      - Ergens speelt de altviool iets dat niet gestreken moet worden, maar getikt, dus zonder toonhoogte. Helaas snapte mijn programma dat niet :|
      Swing pizzicato.wma - 0.58MB

      Nog geen titel
      - 1 solo viool, begeleid door strijkkwartet
      - Nog niet af
      - Je hoort lange noten het hele stuk door. Die moeten eigenlijk heel subtiel, maar ook dat snapt het programma niet.
      solo zielig.wma - 0.58MB

      Nog geen titel
      - 1 solo viool, begeleid door strijkkwartet
      - AF!
      - Af en toe stopt de opname even, dan moet ik ik het tempo veranderen. ;)
      Modern met solo.wma - 2.50MB

      RUNNING
      - 2 violen en slagwerk
      - Niet zeker of hij af is :p Meningen zijn welkom!
      - Er zitten herhalingen in, elk "thema" wordt herhaald, alleen doet het programma dat niet.
      Running.wma - 0.49MB

      THE BEAUTIFUL SEA
      - altviool, cello en piano
      - AF!
      - De piano is in het begin niet zoals hij hoort te zijn, omdat de noten die overgebonden zijn, los gespeeld worden.
      - Ook in dit stuk zit een herhaling, maar die wordt niet gedaan.
      The beautiful sea.wma - 0.60MB

      THE RHYTHMIC SONG
      - strijkkwartet
      - AF!
      - Ook hier zitten herhalingen, en het eind hoort ook ergens anders, maar dat lukte niet door, jaja, mijn programma :lol:
      The rhythmic song.wma - 0.85MB



    Tips, suggesties, reacties? Welke vind je het leukst/mooist? Of juist niet?

    Sarah Lynn (14 jaar)
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Het zou mooi zijn als je een beter programma ter beschikking kreeg, want dit is erg slechte kwaliteit. Dat doet je werk geen goed. Cubase zou een bepaalde versie hebben die gratis te downloaden is. Ook vind ik het jammer dat er een aantal composities niet echt af zijn of stukken er tussenuit. Ik zou ze dan nog niet op het web gezet hebben.
    Misschien dat je dat nog eens voor elkaar krijgt? Ik bedoel ze afmaken?
     
  3. Saar___

    Saar___

    Lid geworden:
    19 jun 2008
    Berichten:
    52
    Bedankt voor je reactie, ik neem dus aan dat je het kan horen? Want op een ander forum was het niet te downloaden.

    Dit is inderdaad slechte kwaliteit, het is dan ook een opname van wat op de computer gespeeld wordt. Dus in het echt klinkt het beter, maar nog steeds niet mooi.

    Ik ga nog een keer vragen of mensen het voor mij willen spelen, of dat ik zelf meespeel.

    Ik ga de stukken zeker nog een keer afmaken, maar ik vond het leuk om het te laten horen, ook al hoor je niet zo veel..
     
  4. jmsuijkerbuijk

    jmsuijkerbuijk J.M. Suijkerbuijk

    Lid geworden:
    11 aug 2009
    Berichten:
    74
    Homepage:
    Je zou misschien eens kunnen kijken naar Finale Notepad kunnen kijken als muzieknotatie (en afspeel-) programma (PC & Mac). Slechts $9.95 als download. Als dat programma je te weinig mogelijkheden biedt, kun je altijd upgraden naar een van de grotere broertjes (Songwriter, PrintMusic, Allegro of, uiteindelijk, Finale). De kwaliteit is prima (zowel afdrukken als afspelen) en zeker voor die prijs, maar het kost even wat moeite om het programma te leren gebruiken.
    Er zijn vast ook nog andere, goedkope en niet meteen te veel eisende programma's verkrijgbaar voor zowel PC als Mac.

    Wat je muziek betreft: maak vooral je stukjes af. Hoe moeilijk hoorbaar ook, wat mij in ieder geval opvalt is dat de stukjes zo'n mooi breed scala bestrijken. Ik bedoel, het zijn niet allemaal dezelfde stukjes die eigenlijk gewoon variaties van elkaar zijn, maar laten zien dat je heel uiteenlopende ideeën weet te verklanken. Da's knap. Je ideeën zijn bovendien leuk, interessant (meen ik serieus).

    Maar (de beruchte "maar"), het zijn nu nog 'ideeën'. Het worden 'stukjes' als je ze af maakt. Je kunt een stukje afmaken, door er structuur in aan te brengen, er vorm aan te geven. Denk bijvoorbeeld aan een heel eenvoudige vorm: een liedje. Een liedje bestaat bijvoorbeeld uit een couplet (idee 1), dat afgewisseld wordt met een refrein (idee 2). In allereenvoudigste vorm krijg je dan bijvoorbeeld:
    idee 1 - idee 2 - idee 1.
    of:
    idee 1 - idee 2 - idee 1 - idee 2 - idee 1.
    Die twee ideetjes vormen dan plots een stukje, omdat ze structuur hebben gekregen. Die structuur krijg je door herhaling (idee 1 wordt immers herhaald).
    Je stukje wordt uiteraard veel interessanter wanneer je de vorm uitbreidt (helemaal zoals jezelf wil) en de herhaling(en) niet letterlijk maakt, maar (iets) varieert. Hoe meer idee 1 en idee 2 met elkaar contrasteren, hoe 'spannender' je stukje wordt.

    Dat lukt misschien niet de eerste keer helemaal zoals je wil, maar blijf schrijven en verras jezelf op een gegeven dag met een stukje waar je - terecht - héél trots op mag zijn. Blijf in ieder geval schrijven zolang je het zelf leuk vindt om te schrijven, ongeacht wat anderen vinden.

    Oh, één welgemeende raad nog: vraag nooit iemand anders of een stukje af is of niet. Als je het zelf niet weet kan niemand het weten en als je jezelf die vraag stelt, dan weet je eigenlijk het antwoord al: het is niet af, anders stelde je je die vraag niet.

    Dank je, dat je ons je muziek hebt willen laten horen.
     
  5. Saar___

    Saar___

    Lid geworden:
    19 jun 2008
    Berichten:
    52
    Bedankt voor je commentaar!

    Ik ben blij dat mensen mijn stukken leuk vinden, dat geeft motivatie!

    Ik schrijf het allemaal met finale notepad, dat programma heb ik dus al. Ik weet niet hoe lang ik nog blijf componeren, ik vind het nu hartstikke leuk, maar als ik het later niet meer leuk vind heb ik niks aan een programma dat me geld heeft gekost.
    Ik ga dus eerst goed nadenken voordat ik een echt goed programma koop.



    In the beautiful sea en de 2e nog geen titel heb ik inderdaad ook gewerkt met herhalingen.
    Beautiful sea is : (1 - 2) - 3 -( 1 -2)
    Nog geen titel is zo: 1a-2-1b- 2

    Daar zit dus de structuur in die jij benoemt.

    Ik twijfel of running af is, inderdaad ook omdat het niet echt structuur heeft, maar ik vind het niet leuk om het begin nog eenk eer te herhalen, dus ik ga proberen iets met je tip (om er een variatie op te maken) te doen.

    Graag gedaan!
     
  6. fiddlepaul

    fiddlepaul

    Lid geworden:
    10 jul 2010
    Berichten:
    3
    Beste Saar,
    Ik kon er maar een downloaden, de rest zal dus verlopen zijn. Er zit wel iets in dat me aanspreekt, maar ik kan niet vergelijken. Ga je nog eens iets op de site zetten?
     
  7. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    @Saar____:
    Niet een van de composities werkt nu nog. Dat is wel heel erg jammer. Nu kan niemand meer reageren op je werken.
     
  8. Saar___

    Saar___

    Lid geworden:
    19 jun 2008
    Berichten:
    52
    Bedankt voor de melding! Zal ik ze weer opnieuw uploaden (als dat kan)?

    Ik kon bijna nergens een site vinden waar ik kon uploaden, dus als iemand een betere weet dan box.net, waar ze dus verlopen?
     
  9. luthier

    luthier

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    197
    https://signups.myspace.com/Modules/Signup/Pages/CreateAccount.aspx??fuseaction=signupBand

    Op myspace heb je een artiesten sectie waar je tot 6 nummers/stukken kan uploaden.
    Houd er wel rekening mee dat u allemaal gegevens moet invullen, die eventueel ook weer op internet terecht kunnen komen.
     
  10. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    470
    Homepage:
    MediaFire is een goede site. Met een vrij account kan je files uploaden tot 200 MB, die men met een URL kan downloaden en afspelen.
    MediaFire wordt ook veel gebruikt voor geluidsbestanden.
    Meer over MediaFire kan je hier vinden.

    Een andere mogelijkheid is een YouTube account aanmaken en dan je eigen composities uploaden.
     
  11. Saar___

    Saar___

    Lid geworden:
    19 jun 2008
    Berichten:
    52
    Youtube heb ik al geprobeerd, dat vond ik niet zo fijn, omdat je er dan ook een simpel filmpje omheen moet maken, en ik wil eigenlijk alleen geluid.


    Mediafire ga ik dus proberen. En ik ga kijken of ik nog wat stukken af kan maken, en er zijn weer nieuwe stukken bijgekomen!

    Toevoeging: Ben nu een programma aan het downloaden waar ik hopelijk mezelf kan opnemen op alle instrumenten, waardoor je een betere opname krijgt.
     
  12. martinemussies

    martinemussies

    Lid geworden:
    29 apr 2006
    Berichten:
    9
    Homepage:
    Superleuk dat je eigen muziek componeert, Saar! :D Misschien heb je wel zin om een stuk te schrijven voor twee violen en cello... dan zal het Butterfly Trio het voor je spelen.

    Liefs van Martine
     
  13. Saar___

    Saar___

    Lid geworden:
    19 jun 2008
    Berichten:
    52
    oh, sorry dat ik zo laat reageer, maar ik wil wel wat proberen.
    Heb je een idee wat het ongeveer zou moeten worden? :)
     
  14. Saar___

    Saar___

    Lid geworden:
    19 jun 2008
    Berichten:
    52
    Ben weer een beetje bezig met componeren tussen mijn drukke leven door. Het is helaas niet echt mogelijk om de stukken live gespeeld te krijgen, helaas. En omdat finale notepad de herhalingen niet afspeelt, is het als ik het opneem weer een heel ander stuk.

    Maar misschien kan ik binnenkort de echte Finale gebruiken, die zou ik van iemand kunnen krijgen. Die speelt namelijk wél met herhalingen af, zodat ik dat dan weer kan opnemen met mijn mobiel (die neemt beter op dan mijn computer) en daarna weer hier neer kan zetten.

    Ja, het is lastig, maar aangezien ik van jullie goede tips heb gekregen heb ik er wat voor over :)
     
  15. Koos A. Oosterhof

    Koos A. Oosterhof Koos A. Oosterhof

    Lid geworden:
    24 okt 2010
    Berichten:
    62
    Finale NotePad is eigenlijk een muzieknotatie programma.
    Je kunt van je composities geen audio bestanden maken, zoals MP3, Wave e.d.
    Bij het duurdere programma Finale PrintMusic is dit wel mogelijk.
    Eigenlijk is Finale het muziekprogramma voor allerlei doeleinden (met o.a. Garritan Sounds).
    Ik gebruik zelf Cubase 5, maar is vrij prijzig (met instrument samples).
    Het is heel belangrijk goed gereedschap te hebben om te componeren !
    Finale Notepad maakt gebruik van GM (General Midi).
    Met GM krijg je niet de zuivere klanken van de diverse instrumenten.
    Ook heb je bij Finale Notepad niet de mogelijkheid om ruimtelijke effecten toe te passen zoals o.a. nagalm.

    Wil je met plezier componeren dan denk ik dat je wat meer geld moet spenderen.

    Veel wijsheid met je keuze ! :|
     
  16. martinemussies

    martinemussies

    Lid geworden:
    29 apr 2006
    Berichten:
    9
    Homepage:
    Hai Saar!
    Wij probeerden jou te mailen, maar kregen een foutmelding terug. Heb je misschien ook een ander adres waarop je te bereiken bent?

    Liefs van Martine
     
  17. Saar___

    Saar___

    Lid geworden:
    19 jun 2008
    Berichten:
    52
    Ja, je kunt me bereiken op huizing3691@vszutphen.nl :)
     
  18. Saar___

    Saar___

    Lid geworden:
    19 jun 2008
    Berichten:
    52
    Bedankt voor je informatie!
    Ik zal er zeker over na denken :)
     
  19. Saar___

    Saar___

    Lid geworden:
    19 jun 2008
    Berichten:
    52
    Ik heb mijn emailadres gewijzigd, nu werkt hij als het goed is wel :)
     

Deel Deze Pagina