Ik zoek een 7/8 goede studiecello voor mijn dochter. Geen spiegelend, hardgelakt spiksplinternieuw exemplaar, maar verder geen speciale eisen. Als het instrument lekker speelt en een mooie klank heeft ben ik in principe geinteresseerd. Omgeving Amsterdam.
Goeienavond mijn dochter is nu 18 en gaat over een paar maanden naar het conservatorium. Ze heeft de laatste 6 a 7 jaar op een prima 7/8 cello van Luthes gespeeld. Gekocht bij vd Knaap in Baarn. Vraagprijs EUR 3500 inclusief strijkstok en case. vrgr HvG
"In dit geval" niet? In welk geval is 3500 euro dan wél een rare prijs voor een Chinees atelierinstrument? Als het instrument niet van Luthès is? Maar wat weet je dan van de kwaliteit van het instrument? Doorgaans wel, maar nu even niet? Waarom dan niet? En bedoel je met de term 'atelierinstrument' elk instrument bij de vervaardiging waarvan geen elektrische machine te pas is gekomen? Zo nee, hoe moet ik de term anders opvatten? Vooralsnog zie ik hier een poging tot mystificatie in. Of China-bashing.
Ik verkoop deze instrumenten ook zelf, ken de kwaliteit, weet wat ze waard zijn, probeer niets te mystificeren en doe zeker niet aan China Bashing. 5000 zou een rare prijs zijn of 1000. In alle ateliers worden ook machines gebruikt. Atelier-instrument is een aanduiding voor een instrument uit een atelier waar meerdere mensen werken aan instrumenten zonder dat het massaproductie wordt. Het is dus geen individuele bouwer en geen massaproductie uit een fabriekje, maar ergens er tussen in.