Aangeboden hulp van vioolbouwer

Discussie in 'Viool' gestart door webocon, 18 nov 2009.

1. webocon

webocon

Lid geworden:
    13 okt 2009
    Regelmatig heb ik de vraag gelezen dat iemand een vioolbouwer zoekt om wat voor reden dan ook.
    Ik ben een amateur bouwer met 13 violen en twee altviolen op mijn "kerfstok"
    Ik biedt gaarne mijn diensten aan voor ondersteuning en voor het doen van werkzaamheden aan instrumenten (violen en altviolen),reparaties/renovaties etc.
    Ik doe dit werk voor de lol en niet voor mijn levensonderhoud want daar is al in voorzien.
    Leendert van der Heijden
    Duizel
    Tel:0497-530175

zapling vindt dit leuk.
  2. BertBoonVioolbouw

BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Homepage:
    Inschrijven bij de Kamer van Koophandel en je aanmelden bij de belastingdienst, het bedrijfschap etc, alsmede een aanmelding voor de benodigde gemeentelijke vergunningen zou ik zeggen, zodat de concurrentie met diegenen die er wel voor hun levensonderhoud van afhankelijk zijn, eerlijk blijft! Daarna pas adverteren en je diensten aanbieden.
    Of je het voor de lol doet of met tegenzin, dat maakt hier niet zoveel uit.
    Op dit moment is er toch geen gebrek aan vioolbouwers?

3. NoName#2

NoName#2

Lid geworden:
    23 jun 2008
    Als je in aanmerking wilt komen om ondernemer te worden moet je 'duurzaam deelnemen aan het economisch verkeer'. Iemand die voor de hobby violen bouwt en daarnaast af en toe wat repareert voor iemand voor geld of af en toe eens een viool verkoopt op Marktplaats, ben je absoluut niet verplicht bij de Belastingdienst en KvK langs te gaan.

Beter nog: je mag dan officieel helemaal niet aangemerkt worden als ondernemer.

En aangezien we in Nederland een min of meer vrije markt kennen, is er niets oneerlijks aan het aanbieden van diensten of producten zonder dat je hiervoor afhankelijk bent van je levensonderhoud. Tuurlijk een beetje jammer voor ons brood-ondernemers, maar het zij zo.