Bedankt voor jullie reacties. Ik heb zelf totaal geen verstand van violen. (ik ben zelf in het bezit gekomen van de viool ivm een faillissement) Aangezien A.J. Oosten op de kam staat ben ik er vanuit gegaan dat hij ook de bouwer is. Overigens heb ik hem zelf enige tijd geleden een e-mail verstuurd, maar geen reactie ontvangen. Waar zou het nog meer aan te zien zijn? Ik woon in de regio Rotterdam en de vraagprijs lijkt me dan afhangen of hij wel of niet door Oosten zelf is gebouwd.
Het lijkt mij eerder Oosteuropees of wellicht ook Duits manufactuur, waarop Oosten een kam met zijn stempel heeft gezet. Er worden door NL vioolbouwers slechts zelden 1/2 violen gebouwd: dat kan alleen uit wanneer de opdrachtgever de volle prijs wil betalen. Oosten heeft vast wel een telefoonnummer!
Ik heb er in totaal 3 gebouwd. Zijn moeilijk te verkopen. Worden verhuurd aan zeer getalenteerde (jonge) spelers, soms ook in bruikleen gegeven. Ik vind namelijk dat je viool leren spelen niet nóg moeilijker moet maken door op een slecht instrument te spelen. Komt bij dat de klank de beginnende speler niet moet afschrikken maar juist moet bekoren! De 1/2-viool afkomstig van de topic starter lijkt me er eentje uit Azië.
http://www.vioolbouwer.com/ Kerklaan 128 2282 CN Rijswijk Zuid-Holland 070-3997310 GEOPEND: ALLEEN OP AFSPRAAK ><><><><><><><><> Voor de zekerheid.