Aankoop 1ste cello

Discussie in 'Aangeboden' gestart door caroline.loonen, 27 jan 2013.

1. caroline.loonen

caroline.loonen

Lid geworden:
    27 jan 2013
    hey,

Ik ben van plan om in september met cello te beginnen nu ben ik reeds op zoek naar een instrument. Ik speel reeds 13 jaar piano dus ik ken het belang van een goed instrument in het leerproces. Ik had gedacht een Gewa cello allegro aan te kopen om te starten (voor de eerste 4-5 jaar) aangezien ik niets van het instrument ken en op termijn als ik wat kan spelen dan een duurder instrument ga aanschaffen. Hieronder zal ik de specificaties wat verduidelijken.

Roodbruine transparante lak
    Inleg,Volledig massief, Ebbenhouten garnituur
    Originele Aubert kam
    Wittner staartstuk met fijnstemmers
    Pen met ebbenhouten knop

Indien er eventueel betere cello's zijn om te starten graag uw reactie. kostprijs had ik op een 800 - 1000 euro gerekend voor een startinstrument.

2. remi

remi ♫ ♪

Lid geworden:
    11 mei 2004
    Welkom Caroline,

Als ik jou was zou ik eerst een instrument huren. Bevalt hij/zij niet dan kun je een ander instrument huren. Directe aanschaf vind ik een beetje overhaast.
    Kijk eens of Frits of Bert een instrument voor je hebben of kunnen regelen, natuurlijk is een vioolbouwer in de buurt zeer handig.

Groet,

Remi

3. BertBoonVioolbouw

BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Homepage:
    Als relatieve beginner kun je niet beoordelen of een instrument bij je past. Na een poosje les kun je dat al een stuk beter. Je kunt dan kiezen uit verschillende instrumenten binnen je budget en dat hoeft op dat moment natuurlijk niet de GEWA Allegro te zijn. Een instrument bij een vioolbouwer huren is daarom het beste advies. Vaak mag je (een deel van) de betaalde huur aftrekken van de aankoopprijs op het moment dat je een cello aanschaft. Om op de vraag van Remi een antwoord te geven: ik heb wel een cello beschikbaar, maar beperk mijn verhuurclientele liefst tot Noord Nederland.
    Wanneer je toch persé een Gewa Allegro wilt: vraag dan of een vioolbouwer hem/haar wil leveren en zelf voor je speelklaar wil maken, want online besteld zijn de allegro instrumenten weliswaar "speelklaar" leverbaar, maar volstrekt onvoldoende volgens de gangbare normen van vioolbouwers en docenten. Dit in weerwil van wat een aantal grote verzendhuizen beweert over speelklaar afleveren.
    Overigens: GEWA laat deze Allegro instrumenten in China maken -wat met een goede eindcontrole op zich geen bezwaar hoeft te zijn- maar zegt dat nergens hardop.

4. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Caroline,

als ik het bij het juiste eind heb woon je in België. Ik kan diverse merken leveren, maar het lijkt me het verstandigst dat er een instrument wordt gehuurd of aangeschaft bij een leverancier in de buurt. Waar in België dat het beste kan hangt weer af van je woonplaats. Het wordt een beetje lastig wanneer er aan het instrument iets moet worden aangepast e.d. en je moet er een paar honderd km mee op reis.

5. caroline.loonen

caroline.loonen

Lid geworden:
    27 jan 2013
    Alvast bedankt voor alle info. Ik ben inderdaad van België Limburg meerbepaald. Ik ben ook al bij een vioolbouwer geweest maar de verhuurde cello's konden niet aangekocht worden, dat waren altijd andere modellen. De huur kon voor max een half jaar in rekening gebracht worden in geval van aankoop. Nu vond ik de uiteindelijk aan te kopen instrumenten vrij duur ( te beginnen vanaf 3500 euro). En na een jaar gehuurd te hebben denk ik niet om al te weten wat uiteindelijk goed is. ik ga nog wat gaan rondkijken voor ik beslis. Als er iemand nog een winkel/vioolbouwer weet in de buurt hoor ik het graag.

6. BertBoonVioolbouw

BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Homepage:
    Een beginnersinstrument, fatsoenlijk speelklaar gemaakt en met minimaal Jargar snaren, moet kunnen voor 1250-1500 euro, huur mag dan 21-25 euro
    per maand bedragen.

Deel Deze Pagina