Aanschaf

Discussie in 'Cello' gestart door Guofan, 24 jun 2015.

  1. Guofan

    Guofan

    Lid geworden:
    18 apr 2012
    Berichten:
    39
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.985
    Homepage:
    Ik raad je een cello aan waar je na uitvoerig uitproberen en vergelijken binnen je budget tevreden over bent. Dat lukt in geen geval van een plaatje maar vergt een bezoek aan minstens één vioolbouwer/leverancier die bij voorkeur ook een of meerdere instrumenten op zicht geeft voor een periode van 14 dagen of daaromtrent. Er zijn mensen die er maanden of langer over doen voor ze een geschikt instrument hebben gevonden.
     
  3. JanHut

    JanHut ♫ ♪

    Lid geworden:
    27 aug 2013
    Berichten:
    1.442
    Guofan, wat leuk dat je nu de koop gaat doen. Ik herinner me als de dag van gisteren dat ik met m'n eigen cello thuis kwam!
    N.a.v. je vraag: op dit punt ben ik minder genuanceerd geworden en is mijn tip:
    naar de vioolbouwer(s) gaan, spelen, horen en kijken naar de prijs. Eventueel bedenktijd nemen. Soms mag 'em zelfs mee nemen naar huis om uit te proberen.

    Die Antwerpse website ziet er wel heel mooi en overzichtelijk uit. Voordeel is dat je dan behoorlijke informatie vooraf hebt. Tegelijk: elke cello, ook binnen 1 type, klinkt weer anders.
     
  4. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Op naar de vioolbouwer en kijken wat er binnen jou buget te krijgen is.
    En vooral de tijd nemen en er van genieten.
    Zonde van je geld om zomaar eentje op de bonnefooi te kopen via internet.
    De kans dat die dan gaat bevallen is denk ik heel erg klein.:(
    Geniet van je zoektocht en bedenk dat je nog vele uren zult spelen op je nieuwe aankoop, en dat je er dus ook wat tijd in mag steken om te zoeken naar iets wat je echt mooi vind:rolleyes:
    Het geluid van elke cello is anders,
    Ik heb mijn cello nu ongeveer een jaar geleden aangeschaft.
    Het was een hele zoektocht, en uiteindelijk ben ik in een andere prijsklasse terecht gekomen dan waar ik in eersteinstantie mee begonnen was, maar ik heb geen dag spijt gehad van mijn aankoop.:)
    Mijn advies, blijven spelen op wat je nu hebt, en de tijd nemen om te ondekken welke cello jou aanspreekt, welke toon je mooi vind.
    Zoeken en genieten
     
  5. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.365
    Homepage:
    Een cello aanschaffen bij ProArte?
    Pffff......daar heb ik zo m'n bedenkingen bij. Meer kan en mag ik er niet over zeggen. :(
     

Deel Deze Pagina