Accord cellokist

Discussie in 'Aangeboden' gestart door Karola, 21 mrt 2011.

  1. Karola

    Karola

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    4
    Hallo allemaal,

    Helaas is mijn Bam kist stuk gegaan en moet ik nu een nieuwe kopen. Ik zit te denken aan een kist van Accord, en dan het model Ultra light. Nu vroeg ik mij af of iemand deze kist heeft of een andere Accord en wat je ervaringen hiermee zijn.
    Ook ben ik op zoek naar een goede webwinkel, ik heb de website van Go Strings bekeken en vind vooral de prijzen daar zeer scherp, heeft iemand nog andere ideeën of ervaringen met Go Strings?

    Thanks!
    Karola.
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.977
    Homepage:
    Welk type BAM heeft u en wat is er aan kapot gegaan? In een aantal gevallen is BAM in staat kisten te repareren. Uw BAM dealer kan dat voor u nagaan.
    Bij het kopen in de VS via een webwinkel moet je niet alleen rekening houden met transportkosten maar ook met invoerrechten inklaringskosten en btw die bij import wordt geheven. In de VS bestaat geen btw zoals wij die kennen, zodat de prijzen in Amerikaanse webwinkels lager lijken dan ze uiteindelijk uitpakken. Een zakje snaren zal de douane nog wel eens ongehinderd passeren, maar een cellokoffer? vergeet het!
    Ik ben zelf ook benieuwd naar gunstige ervaringen met ACCORD kisten : de laatste Accord koffer die ik verkocht had een sluitingsprofiel dat mij erg kwetsbaar leek; de fabriek had nota bene een waarschuwing met koeienletters op de verpakking geplakt dat je voorzichtig moest zijn met open en dicht doen vanwege de constructie van dit sluitprofiel! Mogelijk is dat intussen verbeterd.
     
  3. Karola

    Karola

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    4
    Mijn Bam kist was vanwege schade naar Frankrijk gestuurd en is daar totall los aangekomen. Deze kist is dus helemaal afgeschreven. Ik weet niet meer welk type ik had, maar het was een kist van 3,9 kilo geloof ik. Op zich erg fijn, maar het materiaal van de bodem van de kist was slap waardoor er gaten in de onderkant zaten.
    Ik had al gezien dat er inderdaad invoerrechten worden gerekend ed, maar was ook benieuwd hoeveel dat ongeveer zou gaan kosten.
    Maargoed, ik ga eerst nog bij de douane informeren, die schijnen daar meer van te weten.

    Alvast bedankt iig.
     
  4. Karola

    Karola

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    4
    Welk type was dat overigens, die u verkocht had?
     
  5. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.977
    Homepage:
    De kist was van het standaard type, maar het ultralight model had -naar ik meen- het zelfde sluitprofiel.
    Bam kisten zijn 4.4, 3,5 of 2.9 kilo (de lichtgewicht modellen) de ABS kisten zijn zwaarder.
    Bam heeft de onderkant (bodem) van de lichtgewichtkoffers in zoverre verbeterd, dat de rubberdoppen die eerder erg klein waren, nu van een veel forser formaat zijn. Ik heb sindsdien geen problemen meer gehoord.
    Mocht het bij de douane spaak lopen stuur een mail, dan kan ik wellicht een aanbieding doen ;)
     
  6. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.977
    Homepage:
    Het was wellicht een blinde vlek, maar als alternatief voor Accord en BAM cellokoffers zou je ook kunnen denken aan Musilia,
    ook hier te vinden.
     
  7. Karola

    Karola

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    4
    bedankt voor alle reacties alvast! :)
     

Deel Deze Pagina