Advies vioolkoffer

Discussie in 'Viool' gestart door Delftblue, 22 okt 2021.

  1. Delftblue

    Delftblue

    Lid geworden:
    6 sep 2018
    Berichten:
    38
    We hebben voor een relatief kleine prijs een mooie viool op de kop getikt (viool van een niet heel bekende Duitse bouwer uit 1925) . Momenteel wordt de kam en stapel vervangen. De vioolbouwer zet er ook gelijk een goede set snaren op. De vioolbouwer heeft aangegeven dat we een goede koop hebben gedaan en dat zelfs met reparatie en nieuwe snaren de viool ruim het 4 voudige waard is van de kosten die we er in hebben zitten.

    Er zit een heel goedkope koffer bij, die is voldoende om de viool thuis in op te bergen, maar compleet ongeschikt als m’n dochter er tzt mee naar orkest gaat (ze speelt nu nog op haar 3/4 viool). Nu ben ik gaan kijken naar een andere vioolkoffer, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel verschillende koffers en de prijzen lopen nogal uiteen.

    Ik zoek een koffer waar ik de viool met een gerust hart in kan vervoeren, zowel met de auto naar orkest als op de fiets (5 minuten) naar de vioolles maar die we een beetje binnen het normale blijft qua prijs (koffers van 5/6/700 euro daar moet ik wel even van slikken). Er moet ruimte zijn voor een schoudersteun en een blokje hars, muziekboeken kunnen wel in een los tasje mee. Niet te zwaar zou ook fijn zijn aangezien mijn straks 10 jarige er ook mee uit de voeten moet kunnen (haar huidige koffer voor haar 3/4 viool vind ik behoorlijk zwaar). M’n dochter wil het liefste een vormkoffer, maar oblong zou ook mogen, mits de schouderbanden zo gepositioneerd zijn dat de koffer niet te laag op haar rug hangt.

    Lang verhaal kort: welke (betaalbare) koffers zouden jullie aanraden?
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Een GEWA Bio vormkoffer (leverbaar in bruin en grijs) of een GEWA Polycarbonaat vormkoffer (wit, rood, grijs en zwart) Ik zal je ook nog een PM sturen.
     
  3. Delftblue

    Delftblue

    Lid geworden:
    6 sep 2018
    Berichten:
    38
    Super fijn, dank!
     

Deel Deze Pagina