Wanneer iemand heel graag viool wil leren spelen maar het alsmaar niet lukt en men ten einde raad het bijltje er bij neer dreigt te leggen, is er misschien nog hoop voor de heel innovatieven. Met een hele hoop handigheid kan het instrument dan toch nog een doel dienen in plaats van op Marktplaats te verschijnen: Vivaldi via de techniek. Knap hoe een strijkstok werd nagebootst.
Is een kwestie van afstellen. Geweldig, die machine ga ik bestellen. Ik heb altijd al tegen dat gestrijk opgezien.
Dat is meer een ding voor in een draaiorgel. Wat een irritant geluid zeg! Kon het filmpje niet afkijken en luisteren.
Dat ziet er indrukwekkend uit! En het geluid is toch echt een stuk beter dan die andere! Mijin verwachtingen zijn natuurlijk wel bijgesteld maar eerlijk is eerlijk, het is echt echt veel beter dan die andere! Uitdaging voor degene die een duet viool-cello weet te maken, of zelfs een strijkkwartet. Maar dan wel van het niveau van deze of natuurlijk altijd de 'hang' naar nóg beter! Haha, ik zat ook al te fantaseeren over een vioolmachine op het podium naast de dirigent en daarachter een orkest... Eigenlijk begint het zo: echte violist begint concert, valt flauw, wordt weggedragen en een vioolmachine wordt op diens plaats gerold. Concert kan verder gaanBizar!
Heel bijzonder! Er zijn echter wel drie (of vier?) violen voor nodig om een stuk voor één viool te spelen. Opmerkelijke manier van vibrato: het staartstuk wordt op en neer bewogen!! Heel raar eigenlijk dat een loopje wordt verdeeld over drie instrumenten. Heeft blijkbaar te maken met de technische mogelijkheden. Ik heb geen van de violen op de lagere snaren horen spelen, maar dat kan met de gekozen compositie te maken hebben. Al met al klinkt het acceptabel. Ik denk dat de rol eerst een beetje de machine in moet om daarna verwerkt te kunnen worden.
Mooi gemaakt. Het strijken een beetje geïnspireerd op de draailier maar heel goed uitgewerkt. En met de computeraansturing (midi?) ook technisch heel mooi geslaagd. Ik heb er bewondering voor. Dat het een beetje vals is dat boeit niet.
Ik denk dat-ie nog wel even bezig is met het zoeken van een leverancier. Misschien kan er wel één uit China komen aandobberen in een container.