Altviool aangeboden

Discussie in 'Aangeboden' gestart door Hopf, 11 jul 2012.

  1. Hopf

    Hopf ♫ ♪

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    1.078
    Een Engelse vriend stuurde mij de volgende mail:

    -------------------------------------------------------------------------------
    I have decided to sell one of my violas. Sad, but my hands and arms
    are no longer great for instrumental playing.

    The viola is listed for the next ten days at:

    http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=221069004138&ssPageName=ADME:L:LCA:GB:1123

    If you have any instrument-loving friends who might buy or help find a
    buyer, please let them know, or put them in touch with me.
    -------------------------------------------------------------------------------

    Wellicht is iemand van u geïnteresseerd.

    Hopf
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.365
    Homepage:
    Wat een wonderlijk ding!

    [​IMG]
     
  3. Hopf

    Hopf ♫ ♪

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    1.078
    Frits,

    Wat een akelig conservatieve opvatting nou weer :lol: Overigens heeft Chanot vergelijkbare violen de wereld in gestuurd. Het belangrijkste aspect blijft echter hoe het ding klinkt. Niet hoe die er uit ziet.

    Hopf
     
  4. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.985
    Homepage:
    Ik vind hem prachtig, maar dit soort instrumenten zijn vrij lastig te verkopen, zoals blijkt.
     
  5. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.365
    Homepage:
    Blijkbaar is iemand die een afwijkende opvatting heeft meteen conservatief.
    Blijkbaar is iemand die conservatief is volgens jou meteen ook een akelig figuur, tenzij 'akelig' slaat op conservatief. Ik dacht dat ik het recht had te mogen vinden dat ik dit instrument 'een raar ding' vind?
    En komt bij dat ook hier geldt: degustibus non est disputandem, hetgeen maar weer eens bewezen wordt door Bert, die het een prachtig instrument vindt.
    Of het alleen om de klank gaat is maar de vraag, want stel je eens een VSO voor, die nog een acceptabele klank voortbrengt ook. Die zou ik toch niet willen hebben. Misschien is dat ook de reden dat het betreffende instrument per E-Bay aan de man gebracht moet worden?
     
  6. Hopf

    Hopf ♫ ♪

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    1.078
    Frits,

    Met alle respect, maar de aanleiding voor je opwinding ontgaat me. Ik spreek over 'een akelig conservatieve opvatting' en niet over, bijvoorbeeld, 'een akelig conservatieve Frits'. Dat jij vervolgens in mijn denken een drieslag in de trant van: afwijkende opvatting = conservatief = akelig onderkent, is geheel en al je eigen constructie. Evenals de opvatting als zou ik je het recht op een eigen mening ontzeggen.

    Het begrip conservatisme als 'Weltanschauung' wordt in dit land ten onrechte vaak als synoniem beschouwd voor iets als 'reactionair'. Het staat dan ook, als kennelijk pejoratief begrip, in een kwade reuk. Mogelijk om die reden kiest geen enkele politieke partij in dit land voor een dergelijk etiket, dit in tegenstelling tot Angelsaksische landen.

    Doel & strekking van de laatste drie zinnen van je bijdrage ontgaan mij. En dus knoop ik er ook maar geen interpretatie aan vast. Want dat leidt nog wel eens tot misverstanden :/

    Ronald
     
  7. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.985
    Homepage:
    Ik ben bang dat de meeste mensen het een wonderlijk ding zullen vinden, dus in die zin is Frits' opinie nou juist niét afwijkend en dus slechts "gewoon" conservatief. Akelig wordt hier welbeschouwd als een soort overtreffende trap van "gewoon" conservatief bedoeld. Of conservatief nu goed of slecht is en akelig conservatief beter of slechter, daar mag iedereen het zijne van vinden; Hopf moet er om schaterlachen zo te zien.

    Aanvulling: Ronald was mij qua reactie voor; ik ben het trouwens geheel met hem eens!
     
  8. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.365
    Homepage:
    Zo had ik het nog niet beschouwd en dat verandert de zaak aanzienlijk! ;)
    Ik moet blijkbaar nog steeds wennen aan het taalgebruik van Ronald.
     
  9. Hopf

    Hopf ♫ ♪

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    1.078
    Frits,

    Velen zijn je in die opvatting voorgegaan. Maar mijn jaren in 's Rijks dienst hebben ertoe geleid dat ik het begrip 'transparant' zodanig kan herdefiniëren dat je er NOOIT meer doorheen kan kijken :lol:

    Ronald
     
  10. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.365
    Homepage:
    @Ronald,

    ik ben reuze benieuwd hoe je dan het begrip 'transparant' dusdanig herdefinieert, dat het 100% opaak wordt. Een draai van een slordige 180 graden en dat dan enkel en alleen door in 's Rijks Dienst te zijn geweest?
     
  11. Hopf

    Hopf ♫ ♪

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    1.078
    Frits,

    Juist in 's Rijks dienst! Want als de overheid (lees: ambtenaren) met een probleem geconfronteerd wordt (worden), zijn er twee mogelijkheden;

    1. Er wordt naar een echte oplossing gezocht, maar dat kent bijna altijd het nadeel dat het geld kost.
    2. Het probleem wordt zodanig geherformuleerd, dat het als probleem niet meer herkenbaar is. Het moge overigens duidelijk zijn dat deze werkwijze uitsluitend is voorbehouden aan de overheid 'zelve' :p

    Ronald
     
  12. marjet

    marjet

    Lid geworden:
    5 feb 2011
    Berichten:
    285
    Ik vind het geweldig! Schaterlachend achter de computer!!
     
  13. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.365
    Homepage:
    Wie? Ronald of jij?
     
  14. hminkema

    hminkema

    Lid geworden:
    15 mrt 2011
    Berichten:
    101
    Zo heeft OCW het lerarentekort opgelost door 20.000 mensen zonder de juiste kwalificaties als 'benoembare leraren' aan te merken. En vervolgens de 'benoembaren' om te dopen tot 'gekwalificeerden'. Zo ben je bij OCW al 'gekwalificeerd' op dag één dat je je als student hebt ingeschreven.

    Inderdaad een prerogatief dat alleen de overheid toekomt. Het veranderen van betekenissen, zodat het nét lijkt alsof beleid succesvol is.

    Intussen hebben onze zonen en dochters op school les van mensen - en krijgen cijfers van hen - die geen dag van hun leven het vak hebben gestudeerd dat ze staan uit te venten.

    Leve 's Rijks dienst! Not.
     
  15. hminkema

    hminkema

    Lid geworden:
    15 mrt 2011
    Berichten:
    101
    Het wonderlijke ding heeft intussen toch mooi 750 Engelse ponden (zo'n 1000 euro) opgebracht! Maar er zit dan ook wel een gezellig houtgesneden hoofdje aan de pegbox. En 'it is believed' dat het apparaat uit 1830 komt (er staat niet bij wie dat allemaal 'believed').

    Ik denk dat er een 'strong but sensitive' toon uit het instrument komt. Kan ook zomaar 'warm but clear' zijn. En de bouwer uit 1830 was zijn tijd uiteraard ver vooruit.
     

Deel Deze Pagina