Altvioolstok

Discussie in 'Aangeboden' gestart door Jurriaan Hamstra, 7 jul 2017.

  1. Jurriaan Hamstra

    Jurriaan Hamstra

    Lid geworden:
    7 jul 2017
    Berichten:
    4
    Duitse altviool-strijkstok, atelier 'Dörfler' met zilveren montuur
    Lengte van hout: 74 cm (inclisief draaischroef 75,5 cm
    Gewicht: 75 gram
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Hallo Jurriaan,

    Welkom op het forum!
    Zo te zien ben je hier gekomen om je altviool strijkstok te verkopen en hebt daarvoor een vraagprijs genoemd en wat foto's geplaatst en details over de stok.
    Ik snap alleen niet waar de poll precies over gaat, dus waar a en b over gaan. Of je in stemming wilt brengen of we het een goede vraagprijs vinden? Misschien heb ik iets gemist/niet goed gekeken.

    In ieder geval succes met de verkoop! Hopelijk blijf je wel spelen met een andere stok; een altviool is te mooi om alleen in een koffer te bewaren! En misschien ga je hier ook nog met ons ervaringen uitwisselen.
    Ach, misschien kom je zelfs in Utrecht mee wereldmuziek spelen, want met een altviool klinken veel partijen daar heel mooi!
    https://strijkersforum.nl/threads/een-halfjaar-ravelijn-daarna-dus-blijven.4572/
     
  3. Jurriaan Hamstra

    Jurriaan Hamstra

    Lid geworden:
    7 jul 2017
    Berichten:
    4
    Peiling heb ik geannuleerd, was niet nodig om peiling te houden. Ik speel zeker nog altviool, met een andere stok (een Elswijk), dat is de reden voor de verkoop van bovenstaande stok waar ik jaren met plezier mee heb gespeeld
     
  4. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Goed om te horen dat je nog met plezier speelt. Dörflerstokken zijn goede stokken, maar je kunt er nog altijd één tegenkomen bij een bouwer die voor jou weer beter is.
     
  5. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Dörfler stokken zijn er in allerlei prijsklassen en daarmee ook in verschillende kwaliteiten.
    Niet elke Dörfler is een topstok, daar zit zeker verschil in.

    Jammer Jurriaan, dat de foto's nogal klein zijn: ze laten weinig detail zien. Ik zou de opnames van veel dichterbij gemaakt hebben en dan details, zoals de slof en de punt.
     
  6. Jurriaan Hamstra

    Jurriaan Hamstra

    Lid geworden:
    7 jul 2017
    Berichten:
    4
  7. Jurriaan Hamstra

    Jurriaan Hamstra

    Lid geworden:
    7 jul 2017
    Berichten:
    4
    Hierbij meer details, hopelijk is de stok zo beter te boordelen.
     

Deel Deze Pagina