VERKOCHT - Antieke CHAROTTE-MILLOT ELEVE D`ALDRIC 4/4 viool.

Discussie in 'Aangeboden' gestart door fiddler2007, 26 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fiddler2007

    fiddler2007 fiddler2007

    Lid geworden:
    6 okt 2007
    Berichten:
    57
    VERKOCHT ..... Antieke CHAROTTE-MILLOT ELEVE D`ALDRIC 4/4 viool.

    Mooi gemaakte, goed- en warm klinkende oude 4/4 viool, in zeer goede staat, door vioolbouwer recentelijk nagezien en gerepareerd aan droogte scheurtje onder staartstuk. Speelklaar, nu voorzien van Thomastik Spirocore snaren, en Thomastik fijnstemmer staartstuk. (Andere snaren en klassiek staartstuk mogelijk.)

    Label: CHAROTTE-MILLOT, ELEVE D`ALDRIC Luthier Paris ... zie fotos

    Unieke rand inleg, prachtige roodbruine lak. Hoeken verstevigd met 4 hoekstukjes, ebben toets en stemsleutels.

    lengte body: 35.3cm
    breedte boven: 16.2cm
    in het midden 11,0cm
    onder: 20,3 cm

    Koffer en strijkstok tegen meerprijs mogelijk, nader overleg.
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2018
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Een etiket (abusievelijk soms label genoemd) zegt nog niets over de oorsprong. De randversiering is niet uniek: ik heb verscheidene violen met tit type randen in handen gehad en die instrumenten waren overwegend afkomstig uit Schönbach (tegenwoordig Luby CZ) of het oosten van Duitsland. Dat een viool 4 hoekblokjes en de toets van ebben heeft is bijna even normaal als een fiets met twee wielen. De snaren lijken mij geen Spirocore. Op elke viool kun je welke snarenhouder (wordt ook wel staartstuk genoemd) dan ook monteren dus dat is ook al geen in het oog springende eigenschap. Het is (voor de verkoper) een mooie vraagprijs, op veilingen en op Ebay "doen" dit soort instrumenten een paar honderd euro. Niettemin: succes met de verkoop!
     
  3. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Misschien wordt het van die hoekblokjes en toets er wel bij vermeld, omdat bij dit soort violen de hoekblokjes vaak ontbreken en er ook soms een geverfde harthouten toets op zit. Het kan dus zijn dat die hoekblokjes en die ebben toets, later zijn aangebracht.
     
  4. fiddler2007

    fiddler2007 fiddler2007

    Lid geworden:
    6 okt 2007
    Berichten:
    57
    Afkraken is heel makkelijk .... Er staan twee zaken duidelijk vermeld: Speelklaar, nu voorzien van Thomastik Spirocore snaren, en Thomastik fijnstemmer staartstuk. (Andere snaren en klassiek staartstuk mogelijk.)

    vraagprijs 1.200 euro. ..... m.i. dus onderhandelbaar ....

    De heer Boon houdt er m.i. erg van om instrumenten die niet uit zijn winkel vandaan komen, flink af te kraken ... :

    " ... 4 hoekblokjes en de toets van ebben heeft is bijna even normaal als een fiets met twee wielen. De snaren lijken mij geen Spirocore. Op elke viool kun je welke snarenhouder (wordt ook wel staartstuk genoemd) dan ook monteren dus dat is ook al geen in het oog springende eigenschap. Het is (voor de verkoper) een mooie vraagprijs, op veilingen en op Ebay "doen" dit soort instrumenten een paar honderd euro ... "

    En het blijft toch een goed klinkend en goed gemaakt instrument ........
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2018
  5. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Ik kraak niets af, maar deel hier mijn ervaringen en daar mag een ieder zijn/haar voordeel mee doen. Ik heb niets over de klank gezegd en ook niets over de bespeelbaarheid, want die kan ik op afstand niet beoordelen. Met het plaatsen van een instrument op een forum loop je nu eenmaal het risico dat iemand er commentaar op levert. Dat doe ik niet snel, alleen als het nodig is.
     
  6. fiddler2007

    fiddler2007 fiddler2007

    Lid geworden:
    6 okt 2007
    Berichten:
    57
    Enne de vraag prijs is nu flink wat lager .... dit na overleg met een expert, en de verkoper, die er nog een aandeel in heeft en vermoedelijk teveel voor betaald heeft. Zie boven in 1e post. Het blijft nog steeds een goed klinkend en gemaakt oud instrument ...
     
  7. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Dat lijkt mij een stuk realistischer dan de oorspronkelijke 2200,--. Mijn interventie was dus in zekere zin nuttig.
     
    Oosterhof Vioolbouw vindt dit leuk.
  8. viool123

    viool123

    Lid geworden:
    27 mrt 2017
    Berichten:
    6
    Ook 1200 euro is veel te veel voor deze viool.... ik zou de helft van 1200 euro aanhouden: 600
     
  9. fiddler2007

    fiddler2007 fiddler2007

    Lid geworden:
    6 okt 2007
    Berichten:
    57
    verkocht ...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina