Discussie in 'Overig' gestart door Oosterhof Vioolbouw, 24 jun 2009.

1. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Hoi Bert,

die avatar* van je kan -volgens mij - een heel leuke zijn. Echter, het ding is zo vreselijk vaag, dat mijn ogen steeds proberen scherp te stellen maar dat lukt niet, dat levert tranen op.
    Is daar wat aan te doen? Ik bedoel niet aan mijn tranende ogen :))), maar aan de scherpte van je avatar?

Frits

* Avatar betreft die van een vorig profiel. Hoe die er uit zag/ziet is te zien in bericht #3. De onscherpte wekte bij mij tranende ogen op.

2. BertBoonVioolbouw

BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Homepage:
    Het is een sterk verkleinde foto van een portret in impressionistische stijl. Ik laat het voorlopig zo; kom tzt het origineel maar eens bewonderen. :cool:

3. Oosterhof Vioolbouw

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Wellicht gaat dat er nog wel eens van komen, maar dat kan nog wel even duren omdat ik er wel ben opgegroeid, maar nu 'niets meer heb' met Groningen. Het is allemaal zo verschrikkelijk veranderd vergeleken met een jaar of 35 terug, dat het voor mij onherkenbaar is geworden. (Op 'd'oale grieze noa', dan).

Zou het dan zo kunnen zijn dat wanneer er een foto zou worden genomen van jouw impressionistische afbeelding, dat die dan wel scherp zou zijn? Dat zou namelijk een extra stimulans kunnen zijn de Oosterweg te bezoeken. :)

Wie weet kom ik een keer op bezoek.

Frits

P.S.: ik heb er even een bewerking op toegepast:

[​IMG].

Misschien is het nu wat beter? Mwah, blijft vaag en nog steeds een opkomend tranend oog.

4. Oosterhof Vioolbouw

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Ik heb -inmiddels een paar maanden geleden al weer- het impressionistische kunstwerk mogen aanschouwen en ik moet zeggen, wanneer je er voor staat heeft het bij mij geen tranende ogen opgewekt. Dat zegt niets over de kwaliteit van het kunstwerk ( :)), maar meer over de avatar, die kennelijk op de aanschouwer een ander effect te weeg brengt dan wanneer er een duidelijk haarscherpe afbeelding van is gemaakt.
    Misschien dat een of andere fotograaf Bert eens in een vergelijkbare pose kan fotograferen, zodat er dan wél een haarscherpe avatar geplaatst kan worden?

Tevens heb ik in combinatie met het bezoek aan Bert, weer eens een stukje van de stad Groningen gezien, wat wel een typische ervaring was omdat er zo veel veranderd blijkt te zijn, dat het op een paar herkenningspunten na, totaal vreemd voor mij was. Ik ken dat gedeelte nog van de tijd dat er op iedere dinsdag vee verhandeld werd: de veemarkt! Dat laatste is verdwenen.

Maar, ik weet nu tenminste waar Bert zich ophoudt! ;)

Frits

5. mriekjuh

mriekjuh Marike

Lid geworden:
    15 jun 2009
    Frits, je kan wel wat van Bert zeggen, maar je had vanmiddag een leuk plaatje en dat heb je er nu alweer afgehaalt! :p

6. mriekjuh

mriekjuh Marike

Lid geworden:
    15 jun 2009
    Hè? Staat hij er nu alweer op?
    Wat zijn dit voor toverkunsten?

Daarnet stond die vioolfoto er en nu je nieuwe weer toch?

7. Oosterhof Vioolbouw

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Ik moet je eerlijkheidshalve bekennen, dat ik een -naar mijn mening- aardige foto had om als avatar te dienen. Ik wilde vanmiddag eerst eens het effect bekijken van een wat groter formaat en daartoe moest er het een en ander worden aangepast in het programma van deze site. Ik had dat gedaan en de afbeelding van de viool werd inderdaad groter. Toen dacht ik, da's mooi want dan gaat de andere afbeelding erop. Het gekke is, dat alle avatars dan groter zouden moeten zijn en dat gebeurde niet. Ik heb het daarna weer terug gebracht naar het voormalige formaat: max 100 x 100 pixels. (Ik had geprobeerd: max 200 x 100 ).

Wat ik nu nog wel zou willen weten: over welke afbeelding was je nu zo gecharmeerd? M.a.w. wat vond je een leuk plaatje? Misschien kan ik er dan nog wat aan doen? ;)

Frits

P.M.: 4-11-'09:
    ik zie dat het plaatje er nu wél opstaat. De server werkt kennelijk erg traag! Bedoelde je deze?

8. mriekjuh

mriekjuh Marike

Lid geworden:
    15 jun 2009
    Ik vond die waar je vanaf de zijkant op staat met die violen op de achtergrond erg leuk! Nu weet ik tenminste van 1 persoon tegen wie je zit te praten! ;)

9. Oosterhof Vioolbouw

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Even ter correctie: op de achtergrond dat zijn mallen voor violen (verschillende groottes van miniatuur tot 4/4).

10. Oosterhof Vioolbouw

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Met een zekere regelmaat verander ik mijn Avatar, om de 'spanning' er in te houden.

Deel Deze Pagina