Back to basics, cello workshop voor alle niveaus in Amsterdam.

Discussie in 'Cello' gestart door Cellisima, 14 okt 2019.

  1. Cellisima

    Cellisima

    Lid geworden:
    11 apr 2016
    Berichten:
    51
    Homepage:
    Op 7 november aanstaande wordt de populaire workshop Back to basics weer gegeven.

    Wat is dit voor workshop? Voor degenen die al even cello spelen komen alle basis technieken weer aan bod. Voor degene die korter spelen; zij worden mee de drempel over getild en proeven aan dingen die ze later in hun cello carriere gaan leren.

    Donderdag 7 November Back to basics 19.00 – 21.15 te Amsterdam

    Ieder jaar komt deze geliefde workshop meerdere keren terug omdat hij meteen vol zit.

    Deze cello workshop is geschikt voor cellisten van alle niveaus. Of je pas een half jaar speelt of al tien jaar of langer: ik zorg dat je met nieuw inzicht de deur uit gaat. Op ieder niveau kun je mee doen en je zelf verbeteren. Alle basistechnieken komen ter sprake; stokhouding, strijkrichting, streekwisselingen, snaar Back to Basisc_071119.jpg wisselingen, streeksoorten als sautillé, spiccato, staccato, maar ook vibrato, positie wisselingen, snelheid maken, souplesse en nog veel meer. Ik help je me wat je nog niet kunt en help je ook met dat verbeteren wat jij voor jou zelf nodig vindt.


    Over de eerdere Back to basics workshops zei men dit;

    Ik zal de ingeslagen weg blijven volgen. Dank dat je me die weg wees.


    Na een tijdje kwam mijn echtgenote met een verbaasd gezicht binnen lopen: " wat is hier gebeurd? Je klinkt veel zekerder."


    Dankjewel; je hebt me over de drempel getrokken.


    Wanneer doe je dit weer?


    Ben je er bij op 7 November, 19.00 21.15 Haparandaweg 788A te Amsterdam

    De bijdrage bedraagt € 49,00


    Neem iemand mee; dit wordt leuk!

    Hartelijke groet: Scarlett Arts!
    06-18189005

    info@celloverkoop.nl
    www.celloverkoop.nl
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Ik vraag me alleen af waarom de koptekst nu weer in het Engels moet.
    Waarom niet: "Terug naar de Basis?" :(
     
  3. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Het "bekt" wel lekkerder: Bek toe beesiks.
    Ik begrijp je irritatie jegens vervanging van Nederlands door het engels. Ik juich ook niet zo om alles maar in 't engels te zeggen, maar hier is er ook iets van "kom op mensen, we gaan lekker samen hard aan de slag" en dan zoek je een korte aanmoedigingstekst die lekker vlot in die sfeer past.
     
  4. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Het zou dan moeten luiden: "Terug naar de basistechnieken" en niet "Terug naar de basis". Het eerste bekt inderdaad niet en het tweede lijkt iets teveel op jaren zeventig buurtwerkersjargon.
    Dus je moet "iets" om je cursusje te verkopen en dan denkt de afdeling marketing meteen aan iets Engels. Het blijft natuurlijk lelijk!
     
  5. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Men zegt ook wel dat het allitereert. Een bekende techniek voor reclameteksten of teksten die onthouden moeten worden. [Leentje leerde Lotje...etc.]
    Je kunt het vertalen als "Terug naar de basistechnieken" maar dat is dan meteen een vrije interpretatie van het woord "Basics" en geen zuivere vertaling vanuit het Engels.
    Trouwens wat doet het woord 'workshop' daar? Hebben we blijkbaar geen goed woord voor over? :(
     
  6. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Ik gaf geen zuivere vertaling vertaling van "Back to Basics" maar een titel aan de lading van het bericht.
    Voor "workshop" stel ik voor "korte cursus". Puristen beveel ik de rubriek in de Volkskrant aan waar iedere week een Engelse term wordt onderworpen aan een treffend Nederlands alternatief.
     
    Laatst bewerkt: 17 okt 2019
  7. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Dus wordt het: Kom op groepsles. We gaan werken aan de basistechnieken.;)
     
  8. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    En het pretentieuze "Masterclass" wat is daarvoor een mooi NL alternatief?
     
  9. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Als jij geabonneerd bent op de Volkskrant hoor ik het graag.
     
  10. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Kom in de klas (of: lesgroep) bij de meester! Of: doe de cursus bij de meester/docent cello.;)

    Gun cellisten van aanvangs- en gevorderd niveau toch hun masterclass! Dat heeft het geurtje van iets speciaals, terwijl "lesgroep" (wat het natuurlijk gewoon is), niks speciaals meebrengt. Dat is maar heel gewoontjes, daarvoor ga je minder gauw helemaal naar Amsterdam of Havelte.

    Inderdaad, met die engelse teksten creëer je iets speciaals, terwijl we zouden willen dat we dat ook in het Nederlands konden doen. Hier ligt een uitdaging!;)
     
    Ellende vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina