Bartok

Discussie in 'Musicologie' gestart door Annemieke, 7 mrt 2004.

  1. Annemieke

    Annemieke

    Lid geworden:
    16 aug 2003
    Berichten:
    38
    Homepage:
    Ik ben bezig met een analyse van het tweede strijkkwartet van Bartok. Nu ben ik naar twee dingen op zoek:

    1. Het tweede deel is geïnspireerd op muziek uit Biskra (Algerije). Wie weet waar ik oorspronkelijke muziek uit dit gebied kan vinden ?(op het Internet bijvoorbeeld..)

    2. Ik zou heel graag recensies over dit kwartet willen lezen uit de tijd dat het strijkkwartet net geschreven was (+/- 1917). Waar zou ik die kunnen vinden?

    Alvast bedankt,
    Annemieke
     
  2. am

    am

    Lid geworden:
    4 aug 2003
    Berichten:
    3
    Hallo Annemieke,

    In grote bibliotheken, m.n. universiteitsbibliotheken heeft men goede tijdschriftencollecties, ook oude tot heel oude jaargangen. Ik raad je aan om daar eens te gaan kijken. Bibliotheken waar je zou kunnen zoeken zijn de universiteitsbibliotheken van Utrecht en Amsterdam, aangezien daar ook musicologisch onderzoek wordt gedaan. Maar de Koninklijke Bibliotheek in Den Haag zou ook het e.e.a. kunnen hebben.
    In de NCC (Nederlandse Centrale Catalogus), die via veel bibliotheken ook on-line te raadplegen is, kan je zoeken naar boeken, op titel, auteur of trefwoord. Deze catalogus bevat ontzettend veel, zo niet alles, van wat de Nederlandse bibliotheken in huis hebben.
     

Deel Deze Pagina