Beginnen met cello spelen

Discussie in 'Aangeboden' gestart door Tessabo, 9 apr 2012.

1. Tessabo

Tessabo

Lid geworden:
    9 apr 2012
    Hallo,

Mijn naam is Tessa, en ik ben nieuw op dit forum.
    Ik heb een hele grote wens en dat is cello leren spelen.
    Wanneer ik op internet zoek naar tweedehands cello's voor beginners,
    kom ik hele gevariëerde prijzen tegen: de een kost niet meer dan E200,-
    en de ander overstijgt al snel de E2000,-
    Zit er een addertje onder het gras bij de goedkope cello's?
    Kan ik bijvoorbeeld beginnen met deze cello?

Vriendelijke groet, Tessa

Tessa, ik heb je reactie in een andere categorie ondergebracht, want daar hoort het.
    Verder heb ik de link naar Marktplaats verwijderd, omdat dit niet is toegestaan. Zie daarover hetgeen in de Regels staat vermeld.

Frits

2. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Een cello van € 200,= of minder is echt rommel! Niet kopen dus. Dergelijk spul staat niet voor niets op Marktplaats: men wil er zo snel mogelijk weer van af.
    Als je serieus wilt beginnen met cello leren spelen huur dan een redelijk instrument. Struin het internet eens af op sites van vioolbouwers en kijk eens wat huren kost. Heb je de financiële middelen er niet voor, houd dan die € 200,= in je portemonnee en wacht tot het wél kan.
    Een beetje cello kost toch al gauw zo'n €1000,=

Succes!

3. ducky

ducky Daphne

Lid geworden:
    7 jul 2005
    Helemaal mee eens, goedkope instrumenten zijn vaak niet goed en kunnen ook je plezier en motivatie om te blijven spelen bederven! Huur een instrument bij de vioolbouwer en neem les, als je het echt leuk vindt, spaar dan voor een goed instrument.

Daphne

4. Anara

Anara

Lid geworden:
    10 sep 2010
    Hierover voortbordurend (of hoort het ergens anders?): ik vind (nu ik een tijdje speel) dat mijn cello een vrij hard (niet mooi resonerend) geluid maakt.
    Ik zoek een meer warm en vol geluid.
    Natuurlijk doe ik er ook van alles aan om dit zelf voor elkaar te krijgen door mijn techniek te verbeteren en tips te vragen aan mijn docente.
    Hoe vind ik zo'n cello?
    De mijne was (van een goede vioolbouwer) toch al €3000,- Een Duitse cello.
    Is dat een kwestie van bij veel vioolbouwers langs gaan en maar van alles proberen?

Groetjes. Anara

@Anna: ja het is een heel ander onderwerp. Maar zou wel in dit forum moeten.

5. BertBoonVioolbouw

BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Homepage:
    Anara, het antwoord op jouw vraag is: Ja! Vioolbouwers hebben bovendien soms de mogelijkheid tot inruil.
    Tenzij je natuurlijk tegen een prachtcello van een particulier aanloopt natuurlijk. In dat geval moet je nog van je oude cello af en dat is niet altijd een sinecure.

6. Anara

Anara

Lid geworden:
    10 sep 2010
    Dank voor je reactie, Bert.
    Op zich heb ik - geloof ik- best een goede cello (volgens mijn docente wel), maar ik merk dat ik toe ben aan een ander geluid.
    Dus als ik nog wat verder gespaard heb, ga ik op zoek naar een andere cello.
    Van een particulier (als ik diegene niet ken) vind ik een wat hachelijke onderneming; ik heb meer vertrouwen in vioolbouwers. Misschien is dan de kans inderdaad ook groter om mijn vorige cello (bijna 8 jaar oud) in te ruilen.

Groet,

Anara

Deel Deze Pagina