Beginnen met de Cello!

Discussie in 'Aangeboden' gestart door Ros, 21 sep 2009.

  1. Ros

    Ros

    Lid geworden:
    21 sep 2009
    Berichten:
    2
    Hallo allemaal!

    Ik zal me eerst even kort voorstellen, voordat ik mn post begin :p Is wel zo netje dacht ik!
    Mijn naam is Roswita, 22 jaar woonachtig en Zwolle en ik wil eindelijks sinds jaren van dromen een voorzichtige start gaan maken met het leren bespelen van de cello.
    Ik ga eerdaags (waarschijnlijk volgende week) een eerste proeflesje beginnen om te kijken of ik het me echt zo goed bevalt als dat ik hoop.
    Uiteraard ben ik al een beetje aan het rondspeuren geweest op het internet over het eventueel huren of aanschaffen van een cello.
    Nu ben ik er al wel achter gekomen dat dit best nog een ingewikkeld gebeuren is! Op internet zijn zoveel verschillende meningen te lezen over wat nu het beste is..dus ik dacht laat ik eens een post zetten op dit forum.
    Het leek mij al logisch dat cello's van 250 euro niet heel bevordelijk zijn voor een beginner (laat staan voor een gevorderde), maar ik heb op een site wel een cello gezien waarvan ik wou vragen wat jullie mening/ervaringen hiermee zijn.
    Het gaat hier om een Menzel CL501. (prijs: 610,-)(http://www.tasset.com/menzel-cl501-cello-p-9674.html)
    Nu ben ik een echte leek op het gebied van cello's dus je kunt mij momenteel nog van alles wijs maken, maar ik ben zelf erg bang dat een cello van deze prijs toch niet goed zal zijn(hoe verliefd ik ook ben op de prachtige donkere kleur alleen al!)
    Naar mijn gevoel lijkt een cello voor deze prijs te goed om waar te zijn :/ ik ben zo bang dat als ik een cello aanschaf dit naderhand een bagger aankoop blijkt te zijn en dat ik zo 600 euro de lucht in heb geblazen!

    Zouden jullie mij ook misschien iets kunnen vertellen over het huren van een cello?
    Alvast bedankt! :D

    Groetjes,
    Roswita
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.985
    Homepage:
    Kijk eens op http://www.vioolverhuur.nl/.
    Als beginner kun je beter huren, bij voorkeur bij een vioolbouwer. Niet direct een cello kopen en zeker niet online; het zijn bijna altijd prutinstrumenten en ze zijn nooit fatsoenlijk speelklaar gemaakt.
     
  3. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Op [website op verzoek verwijderd] tref je informatie aan over hoe het huren van een cello in zijn werk gaat, wat de voordelen zijn en wat de kosten zijn. Mocht je na het lezen hiervan nog vragen hebben, dan kun je me altijd bellen of mailen.

    Succes met je keuze!
     
  4. Ros

    Ros

    Lid geworden:
    21 sep 2009
    Berichten:
    2
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik ga even in overleg met mn docent over de eventuele mogelijkheden bij mij in de buurt (Zwolle).
    Ben zeker van plan om als ik het leuk vind eerst te beginnen met huren. Heb dit forum nog even grondig bekeken en het is mij toch goed duidelijk geworden dat, dat toch wel het slimste is, haha!
    Ik hou jullie even op de hoogte en als ik nog vragen heb dan horen jullie het :)
    Bedankt!
     

Deel Deze Pagina