beginnen met oefenen

Discussie in 'Viool' gestart door Rosa Viool, 25 feb 2019.

  1. Rosa Viool

    Rosa Viool

    Lid geworden:
    25 feb 2019
    Berichten:
    6
    Hallo iedereen,

    Ik vind viool spelen super leuk, alleen het oefenen is een dingetje. Ik wil heel graag naar een jong talenten opleiding van het conservatorium, maar daarvoor oefen ik te weinig. Als ik eenmaal bezig ben, dan vind ik het heel leuk, maar om te beginnen met oefenen, vind ik lastig. Heeft iemand tips om het makkelijker te maken om mijn viool te pakken en aan de bak te gaan?

    Groetjes,
    Rosa
     
  2. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Heb je liedjes of stukken die je leuk vindt om te spelen? Ik merk bij mijn dochter (ook zo ambitieus) dat die haar helpen haar viool op te pakken. Zij vindt liedjes van Lindsey Stirling of The Pirates leuk. Of de Danse Macabre. Dan gaat ze eerst daarmee rommelen en op die manier speelt ze een beetje in, heb ik het gevoel.
    Dan gaat ze na een minuut of tien met de serieuze oefeningen aan de slag en met taaie orkestpartijen....

    En we hebben een tijd haar viool aan de muur gehangen, zodat ze die niet uit haar koffer hoeft te halen. Als ze haar viool ziet, dan pakt ze hem ook eerder. En de te spelen stukken en oefeningen staan klaar op de lessenaar er naast... Ook een radio erbij, evt. laptop, zodat je die makkelijk kunt gebruiken... Maak het voor jezelf zo laagdrempelig mogelijk, zodat je ook even tussendoor tien minuten echt kunt spelen en niet teveel tijd kwijt bent aan spullen pakken.

    Heb je hier iets aan?

    (P.S.: En op tijd naar bed, dan heb je meer energie om jezelf van de bank te hijsen en met je viool aan de slag te gaan.......;))
     
    Rosa Viool vindt dit leuk.
  3. Rosa Viool

    Rosa Viool

    Lid geworden:
    25 feb 2019
    Berichten:
    6

    dankjewel voor je tip, ik zal het gaan proberen!
     
  4. marijke

    marijke

    Lid geworden:
    23 nov 2018
    Berichten:
    96
    Ik vind het makkelijk bereikbaar zijn van mijn instrument ook een groot voordeel inderdaad. Heel verschil of ik mijn cello uit de kist moet halen, of ze van de staander kan nemen. Op die manier is het kort tussendoor oefenen (op een verloren kwartiertje) een heel pak makkelijker (voor mij)
     
  5. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Ja, klopt, herkenbaar!
     
  6. gladioolviool

    gladioolviool

    Lid geworden:
    25 feb 2019
    Berichten:
    13
    goeie tips inderdaad als alles klaar ligt is het makkelijk dat is met alles.

    maar even vanaf de andere kant bekeken als je een opleiding op het conservatorium wil doen maar te weinig oefent wil je het dan wel echt. Je zou denken als je het leuk vind en graag wilt dan gaat het vanzelf. Ik zou persoonlijk nog goed nadenk voor ik een "dure/zware" cursus ga doen en me daaraan vastleg als ik nu al moeite zou hebben.
     

Deel Deze Pagina