Beginnen met Viool (18 jaar)

Discussie in 'Viool' gestart door arvoitus, 18 mei 2009.

1. arvoitus

arvoitus

Lid geworden:
    18 mei 2009
    Hallo,
    Even een korte introductie over mijzelf:
    Ik ben 18 jaar, woonachtig in brabant. Ik ben redelijk actief in de hardere muziekgenre's (metal) en ik speel al bijna 3 jaar gitaar. Ik heb mezelf gitaar leren spelen door middel van 1 boek en daarna het internet.
    Op de HAVO heb ik 3 jaar muziekles gehad, maar omdat ik toen nog geen instrument speelde had ik daar altijd een enorme hekel aan. (Het is echt een wonder dat ik daar met een 4,5 voor "geslaagd" ben).
    Ik heb een minimale theoretische kennis qua muziek. Ik weet wel het een en ander, maar verwacht er niet te veel van. Ik heb wel een vriendin die met klassieke zang op conservatorium niveau zit (dus die kan mij eventueel helpen).

Nu wil ik graag beginnen met viool spelen om de volgende redenen:
    - Het lijkt me een fantastisch instrument.
    - Theoretische kennis uitbreiden.
    - En gewoon een totaal ander muzieksoort te spelen (klassiek) dan wat ik nu doe (metal).

Ik heb inmiddels al gelezen dat les een vereiste is wil je een beetje opschieten.

Nu heb ik ook een aantal vraagtekens.
    Wat denken jullie ervan, is dit slim om op zo'n late leeftijd te beginnen.
    Hoe zit het met de aanschaf/kosten van een viool en lessen. Als student heb ik niet echt veel geld te besteden.
    En het risico van vroegtijdig stoppen (heb ik de motivatie om weer opnieuw te beginnen met een instrument?).

Ik zit vooral met het geld, is er een mogelijkheid om ergens bij een lokale muziekvereniging te komen, daar een instrument te lenen en het zo te leren? Zodat ik na een half jaar zeker weet of ik wil doorgaan.

Als er iemand tips of advies voor mij heeft dan hoor ik het graag! Dankuwel.

2. viooladdict

viooladdict Bianca Verhoof

Lid geworden:
    18 sep 2008
    Hallo Arvoitus,