Beginnen met Viool spelen

Discussie in 'Viool' gestart door Levy Muis, 15 jan 2011.

  1. Levy Muis

    Levy Muis

    Lid geworden:
    12 jan 2011
    Berichten:
    1
    Hallo allemaal,

    Afgelopen woensdag heb ik een proefles viool gehad.
    Dit was de eerste keer dat ik op een viool heb gespeeld. Ik luister zelf veel klassieke muziek en voornamelijk muziek waar de viool het meest naar voren komt. De vier seizoenen van Vivaldi is een stuk dat ik wel 100x achter elkaar kan luisteren, verder stukken van Bach en andere vind ik ook zeer mooi.
    Het mooie van de viool vind ik de emotie die je gewoon kunt voelen als je het hoort en ik denk dat je met het bespelen van de viool ook al je emoties hierin kunt uiten.
    even genoeg over wat ik van de viool vind, terug naar de proefles.

    Als eerste kreeg ik veel instructies over het vasthouden van de strijkstok, de staande houding en hoe je de viool moet vasthouden. De leraar meldde ook gelijk toen ik de viool onder mijn kaak hield dat ik niet naar boven moest kijken anders zou de viool op de grond belanden.
    Ik kwam er gelijk achter dat je je heel goed moet concentreren om alles goed te laten verlopen.
    Uiteindelijk mocht ik met de strijkstok over de snaren strijken, wat een prachtig geluid is dat toch.

    Nu ben ik van plan om echt lessen te gaan volgen bij deze man.
    Eerst moet ik een viool hebben!

    Dit was mijn ervaring van de proefles en ik hoop dat er nog vele lessen gaan volgen.

    gr,
    Levy
     
  2. Swaantje

    Swaantje

    Lid geworden:
    22 jul 2010
    Berichten:
    19
    Dat klinkt als een goed begin, Levy!
    Veel plezier, de komende tijd!
     
  3. Saphire

    Saphire

    Lid geworden:
    14 jan 2010
    Berichten:
    24
    Prachtig Levy,

    Wat een mooi instrument is het he?
    Veel plezier met de lessen en het vinden van een fijne viool.
     

Deel Deze Pagina