Blij met les

Discussie in 'Viool' gestart door Elsie S, 3 aug 2015.

  1. Elsie S

    Elsie S

    Lid geworden:
    3 dec 2014
    Berichten:
    94
    Het is alweer even geleden dat ik op dit forum actief was. Andere focus, bezigheden en besognes, soms loopt het zo.
    Ik meldde me vorig jaar als herstarter in het vioolspelen; na zo'n twintig jaar het instrument weer opgepakt. Ik begon lekker voor mezelf en gebruikte wat nuttige tips van dit forum en andere websites.

    Toch had ik na een halfjaar het gevoel dat het geen kwaad kon om een lesje of meer te volgen. Een nicht van mij die in de muziekwereld zit, wist een goede docente. Ik ben nu twee keer bij haar geweest en ben blij dat ik deze stap gezet heb. Ze wijst me op zaken waar ik zelf geen oog/oor voor had. Zo laat zij mij weer ervaren wat het is om de hele stok te gebruiken. Want ik maakte het mezelf gemakkelijk en liet het gedeelte bij de slof eigenlijk onbenut. Ook gaf ze me de tip om het gewicht van mijn bovenarm te voelen; iets wat ik nog nooit gehoord had maar wat meteen een vollere klank oplevert.
    Ik ben door haar toedoen ook de onvermijdelijke toonladders aan het spelen, voor streekoefeningen en intonatie. Daar ben ik bepaald niet dol op, maar ik merk wel dat het zin heeft.
    Ongeveer eens in de maand les vind ik voldoende; het levert genoeg stof op om mee vooruit te kunnen.

    Ook heb ik nu voldoende vertrouwen en speelritme om weer te denken aan samenspelen. Daarom ga ik eind augustus kijken en meespelen bij een kamerorkest. Ben heel benieuwd!

    Elsie
     
    Geert en Marcelita vinden dit leuk.
  2. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.139
    Homepage:
    Goed nieuws! En we zijn natuurlijk benieuwd waarin je mee gaat spelen! We hopen dat je ons op de hoogte blijft houden:)!
     
  3. Elsie S

    Elsie S

    Lid geworden:
    3 dec 2014
    Berichten:
    94
    Dank voor je reactie, Marcelita!
    Ik ga het proberen bij Divertimento in Doetinchem, lekker in de buurt voor mij :)
    Voor het komende seizoen staan o.a. Mozart, Telemann en Chabrier op het programma...
     
  4. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.139
    Homepage:
    Goed idee met muzikaal leuke vooruitzichten:). En bovendien niet eindeloos gereis heen en weer!
    Wel de manier om er weer lekker helemaal 'in' te komen, want je moet gelijk lekker flink aan de bak!
    En vergeet niet jullie concerten aan te kondigen op het SF bij Concerten en Uitvoeringen;)
     
    Elsie S vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina