Bouw Violofoon.

Discussie in 'Overig' gestart door Tobias, 17 mei 2015.

  1. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Hierbij een filmpje over de bouw van een Violofoon, Trompetviool, Strohviool, of ook wel Schaatsviool genoemd.
     
    Saffier vindt dit leuk.
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.279
    Homepage:
    Wat een rotgeluid komt er uit hè?
     
    Deanone vindt dit leuk.
  3. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Lekker meelevend!
    Nee, op het Elisabeth Concours hoef je er niet mee aan te komen, maar ik kan mij best voorstellen dat je met dit instrument op straat met een trommelaar erbij mensen kunt opvrolijken. En dan adviseer ik Frits om een straatje of wat om te lopen, waar vast wel een echte violist een concertje voor hem wil geven;)
     
    Oosterhof Vioolbouw vindt dit leuk.
  4. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Die Trompetviolen waren ook bedoeld als begeleiding voor dans, niet voor het gevoelige oor. Bovendien zijn ze beter in staat boven het gemurmel van het volk en het bijbehorende glazengerinkel uit te komen dan een houten kast. Met betere snaren dan het in Roemenië gebruikelijke prikkeldraad klinkt zo'n trompetviool nog wel iets beter.
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2015
  5. Willeke_D

    Willeke_D ♫ ♪

    Lid geworden:
    12 nov 2010
    Berichten:
    529
    Ik zie wel een toepassing bij een carnavals orkestje......
     
  6. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Oh wat toch (vreselijk) mooi.
     
  7. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Ik vind dit echt heel prima klinken in folkstijl! Dit is toch gewoon leuk, zo ook de strohcello die je ook kunt vinden (die witte, als je de gitaar+strohviool hebt gehoord). Voor op straat kun je er leuke dingen mee doen, alleen lijkt mij die grote toeter wat vervelend omdat je dan weer tegenwicht moet geven bij het spelen.

    Misschien moeten we dit topic alleen even verhuizen naar dat eerdere strohviool topic. Dan is alles mooi bijelkaar!
     
  8. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.279
    Homepage:
    Ik denk dat met een akoestisch instrument dit nog veel beter gaat klinken. Waarom speelt deze man nou op zo'n Stroh-geval zo vraag ik mij af.
     
  9. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Dit is toch een leuk optreden in de harde wind "op een misbaksel van een viool":p



    Een prachtige entourage voor deze bijzondere viool! Dat die piano voor geen meter klinkt, maakt het alleen maar charmant, toch? Het kan de mens op een andere manier ontroeren, anders dan het topvioolspel dat
    nu weer elke avond te horen is vanuit het Elisabethconcours.
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2015
    Muzirene vindt dit leuk.
  10. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Ik wil ook zo'n geval. Wat een schik kun je daarmee hebben, volgens mij! Wellicht mag ik dan ook mee in de fanfare hier in 't durp. Grijnzzz....

    (En als instrument voor een trol in de Efteling doettie het vast ook goed.... Ohh, kan ik 'm niet lenen van iemand?)
     
    Marcelita vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina