Cellist zoekt kwartet en/of andere musici

Discussie in 'Gevraagd/gezocht' gestart door Gerritsen, 15 nov 2023.

  1. Gerritsen

    Gerritsen

    Lid geworden:
    18 okt 2018
    Berichten:
    39
    Ha mensen,

    Ik ben gevorderd amateurcellist (regio Den Haag/Leiden) en speel in diverse kleine groepjes. Om de horizon te verbreden zou ik graag eens in een strijkkwartet spelen; dat is er tot nu toe nog niet van gekomen.

    Daarnaast lijkt het mij leuk om eens met een goede pianist wat stukken door te nemen, denk aan iets als Romberg maar misschien ook wel een sonate van Beethoven.

    Ik speel ook barokcello en zou enorm graag eens met een klavecimbelspeler wat sonaten van Gabrielli, Platti, Vivaldi e.d. proberen. Een ander soortig barokensenble spreekt mij ook erg aan, met naast de klavecimbel bijvoorbeeld een fluit, hobo, viool, enz.

    Het hoeft natuurlijk niet allemaal tegelijk :).

    En meer in het algemeen: hoe vinden jullie je medemuzikanten? Dit forum lijkt niet (meer) zo actief en ik ken verder geen online plekken met een redelijk aanbod.
     
  2. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.128
    Homepage:
    Via dit forum heb ik anders best aardig medemuzikanten. Vrij recent nog voor een orkest, maar ook daarvoor dus!
    Inderdaad, het lijkt niet zo actief, maar niet alles is wat het lijkt;).

    En die medemuzikanten gaan echt wel komen, wellicht niet stante pede, maar het gaat vast wel lukken.
     
    Gerritsen vindt dit leuk.
  3. ernst gamba

    ernst gamba

    Lid geworden:
    15 mrt 2011
    Berichten:
    2
    Homepage:
    Het is een beetje jammer dat ik je geen prive bericht kan sturen, maar ik zoek een cellist voor een concert in Mei. (barok cello) en eigenlijk ook om pianotrio's te spelen, maar dat hangt ervan af of je op donderdagochtend kunt oefenen. Voor het concert wordt vooral in het weekend geoefend. Voor meer informatie, stuur aub een bericht naar info@pianolesdenhaag.nl
    Ben benieuwd.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jan 2024
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.328
    Homepage:
    Dat kan best wel!
    Indien ingelogd verloopt dat via <Postvak IN>, Start <Nieuwe Conversatie>, selecteer met wie de gewenste conversatie moet worden uitgevoerd, vul de tekst in en dan volgt de rest eigenlijk als vanzelf.
     

Deel Deze Pagina