Na al een tijdje hier op het forum te hebben rondgezworven, begin ik me toch af te vragen waar de cellisten en laat staan contrabassisten onder ons zijn. De meeste onderwerpen hier gaan over violen, violisten, elektrische violen, VSO's enz. Af en toe dient zich een onderwerp aan waarbij de cellisten zich echt thuis voelen. Maar dat is dan over het algemeen van algemene strijkersaard. Waar zijn de cellisten en de aanverwante onderwerpen? Bijv. over de laatste opname van het celloconcert van Dvorak door Pieter Wispelwey, over het gezeur van over aan de punt spelen als de zoveelste violist/dirigent op de bok staat, over de onmogelijke streken die diezelfde dirigent wil terwijl hij zich niet realiseert dat cello- en contrabasstokken korter zijn dan vioolstokken, over hoe een cello/contrabas in het OV of op de fiets te vervoeren, over het nut en onnut over de verschillende soorten pinhouders, over waarom je kiest voor een soft case of een kist enz. En zijn er dan geen bespelers van elektrische cello's? En zijn er geen VCO's? Heeft er iemand ervaring met koolstof cello's? Enz. enz. Kortom, waar zijn de cellisten?
Weet je wat ik denk Lise? Je moet gewoon eens een onderwerp uit je opsomming pakken en opstarten op dit forum! Pak er eentje waarvan je denkt dat het een brede belangstelling heeft. Ik denk dat er dan vanzelf wel reacties komen. Er moet altijd iemand zijn die de kar trekt (en ik kan er echt over meepraten ). Zo lang er geen kar staat, komt er ook niemand meehelpen hem voort te duwen! Helaas kan ik niet meepraten over cello of contrabas, want ik die bespeel ik niet. Frits