cello boek

Discussie in 'Musicologie' gestart door Anna, 24 nov 2008.

  1. Anna

    Anna

    Lid geworden:
    24 nov 2008
    Berichten:
    1
    Wie kan mij helpen aan een titel of kopie van een boek waarin de handposities van de cello worden aangegeven?
     
  2. 2Stapel

    2Stapel

    Lid geworden:
    25 nov 2008
    Berichten:
    3
    Of je daar een boek voor nodig hebt vraag ligt eraan waarvoor. Als je wilt weten waar de posities zitten heb je hier misschien wat aan, het is niet zo ingewikkeld.
    De eerst noot op de a-snaar(b) is eerste positie; de tweede (c) tweede positie; derde noot(d) derde positie; vierde noot(e) vierde positie. Misschien heb je hier wat aan. Als je de noot met eerst vinger speelt staat je hand in de, bijvoorbeeld eerst vinger op de d, in de derde positie.

    Mirjam
     
  3. Lise

    Lise

    Lid geworden:
    17 okt 2007
    Berichten:
    236
    In alle bekende lesmethoden wordt dit wel uitgelegd. Maar goed, als je namen wilt hebben, Antal Friss en Folkmar Längin hebben degelijke methodes geschreven.

    Maar nog beter: vraag het aan je leraar. En als je die niet hebt, zoek er dan zo snel mogelijk een. Een cello is nl. geen instrument dat je jezelf kunt leren.
     
  4. caithlynn

    caithlynn

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    29
    Het is inderdaad geen instrument zoals een gitaar dat je met vaste allogeen kunt leren bespelen, ik speel al 21 jaar gitaar en ben nu 3 maand aan het leren cello spelen, het gaat vlot maar dat dank ik aan een goede leraar een goed boek en veel oefenen, het strijken is al op zich een hele techniek!

    Ik leer met het boek van dotzauer, klingen erg. Kleine werkjes vond ik op www.8notes.com
     
  5. lindi

    lindi

    Lid geworden:
    26 jan 2011
    Berichten:
    9
    Hoi ik leer van een andere boek, van Lee etuden en first year violoncello van a.w. Benoy. Je leert stapgewijs. ja maar natuurlijk ook van mijn cello-leraar.
     

Deel Deze Pagina