Cello koffers

Discussie in 'Overig' gestart door Fieke, 22 mei 2018.

  1. Fieke

    Fieke

    Lid geworden:
    21 mei 2018
    Berichten:
    1
    Hoi allemaal,

    Ik ben op zoek naar geen goede cello koffer, en ik hoop dat jullie mij misschien een stapje verder kunnen helpen. Belangrijk vind ik in ieder geval dat hij niet te zwaar is en een goed draagsysteem heeft (ik wil er mee kunnen fietsen), en mijn budget ligt ongeveer rond de 1000 euro.

    Tot nu toe heb ik de volgende opties overwogen:
    - Musilia (erg mooie koffers, maar wel duur en ik zag in een ander topic dat de schroeven aan de binnenkant om de padding te verstellen je cello kunnen beschadigen).
    - Gewa air (lijkt een stuk stabieler dan de musilia, maar ik hoorde dat de klipjes bij gewa koffers nogal snel kapot gaan)
    - Op de site celloklas.nl zag ik nog een mooie lichte 'starter' cello koffer voor 400 euro. Ziet er goed uit maar ik vraag me wel af wat dan bijv. de Gewa air zoveel beter maakt (aangezien die zeker 2x zo duur is...).

    wat zijn jullie ervaringen met deze (of nog andere) koffers? En wat raden jullie aan?

    Alvast bedankt voor de reacties!
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Fieke,
    er is onlangs op dit forum een soortgelijke vraag gesteld over een cellokoffer. Zie hier
    Mogelijk heb je er wat aan?
     
  3. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    De koffer van (onder de 400€) die hier wordt bedoeld is van Chinese makelij en m.i. heel geschikt voor niet al te intensief gebruik (al heb ik hem intussen ook al aan conservatoriumstudenten verkocht, die kampioen-kofferverslijters zijn) Hoe deze koffer zich zal houden zal in de komende jaren moeten blijken omdat hij nog maar kort op de markt is. De GEWA air schat ik wat steviger en een stuk duurzamer in. Ik heb ze intussen ook al aan professionals verkocht. Van het kapotgaan van sloten van de Air heb ik nog niets vernomen. In de praktijk gaan sloten alleen kapot wanneer je ze forceert wanneer de koffer niet optimaal is gesloten, maar dat geldt voor alle koffers met dit type slot. De Air is van ABS, de goedkope koffer is van een PVC sandwich-materiaal
     

Deel Deze Pagina