Cello Markneukirchen ca.1910

Discussie in 'Aangeboden' gestart door Sjoerd, 30 dec 2016.

  1. Sjoerd

    Sjoerd

    Lid geworden:
    30 dec 2016
    Berichten:
    1
    Even voorstellen ... ik speel cello vanaf mijn 10e jaar, intussen al meer dan 35 jaar. Ik volg dit forum al geruime tijd, en lees af en interessante verhalen. Ik heb echter nooit de moeite genomen om me aan te melden. Nu wel gedaan, misschien niet om de beste reden, maar ...

    Ik heb een mooie 4/4 cello te koop. Hij is gebouwd omstreeks 1910 in Markneukirchen. Ik heb hem in 2002 gekocht bij de Fa. Stam in Utrecht en heb er sindsdien met veel plezier op gespeeld. Hij spreekt makkelijk aan, heeft een mooie warme, niet al te luide, maar wel volle toon. Ideaal voor orkest of kamermuziek.

    De twee beschadigingen op de fotos (één in het bovenblad en één aan de zijkant bij de linkerbovenhoek) zijn professioneel gerepareerd en zaten er al vóór ik m kocht. In augustus is hij nagekeken en opgepoetst door Saskia Schouten. Zij heeft toen ook de toets weer wat opgeschuurd. Hij is kortom in uitstekende speelklare conditie. Ik verkoop hem omdat ik bij haar een nog mooiere heb gevonden.

    De verzekeringswaarde is 6700,- (taxatierapport uit 2002 aanwezig). Richtprijs is 6300,-

    Groeten,
    Sjoerd.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 30 dec 2016
  2. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Welkom op het forum, toch leuk dat je je hebt aangemeld, al is het kennelijk geen leuke reden voor je. Want zo'n fijn instrument...waarom zou je daar van af willen/moeten?
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.269
    Homepage:
    Een bericht uit 2016! :(
    Het is dus al even geleden!
     
  4. gevoeligesnaar

    gevoeligesnaar Karin

    Lid geworden:
    17 jan 2014
    Berichten:
    738
    maar Frits...waarom reageer je dan nu? Marcelita's reactie is immers ook al bijna 2 jaar geleden?
     
  5. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.269
    Homepage:
    Dat komt omdat op de een andere manier dit bericht weer geactiveerd is, waardoor die weer bovenaan de lijst komt te staan. Je hoeft maar iets aan het bericht te veranderen bijvoorbeeld een extra spatie, en de oorspronkelijke reactie is weer vernieuwd. Ik heb zitten zoeken naar wat er gewijzigd is, maar kon eigenlijk niets vinden. Als die cello nog steeds te koop staat is dat natuurlijk wel handig om hem weer onder de aandacht te brengen.
    Misschien begrijp je nu ook mijn eerdere reactie?
     
  6. gevoeligesnaar

    gevoeligesnaar Karin

    Lid geworden:
    17 jan 2014
    Berichten:
    738
    Een soort Halloween-advertentie...ik zie ook alleen maar 'laatst bewerkt: 30 dec. 2016'

    En Marcellita's reactie is van 8 januari 2017
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2018
  7. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.269
    Homepage:
    Ja, maar dat zou dan 2 november 2018 moeten zijn wil de reactie weer bovenaan komen te staan. Snappen doe ik het niet.
    Ik laat het verder maar voor wat het is.
     
  8. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Hahaha, ik had eventjes niet goed op de datum gelet van dat eerste bericht. (had mijn bril moeten opzetten);)
     

Deel Deze Pagina