Cello uit Duitsland?

Discussie in 'Cello' gestart door M.F, 20 jun 2015.

  1. M.F

    M.F

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    3
    Hoi hoi!

    Ik ben nieuw op dit forum, en heb meteen een vraag te stellen. Via de vioolbouwer huur ik nu een Gewa Allegro, via het internet heb ik een Gewa uit een betere serie gevonden die ik liever zou aanschaffen. Heeft iemand toevallig ervaring met deze cello?

    https://www.thomann.de/nl/gewa_celloset_europa_4_4.htm
     
  2. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Welkom op dit forum

    Heb je overwogen om bij jou eigen verhuurder of bij andere vioolbouwers te kijken wat zij aanbieden in die prijsklasse?
    Anders zou je kunnen blijven huren en verder sparen voor iest beters.
    Op zij minst wil je de cello kunnen beluisteren voor je die aanschaft.
    Hoe lang speel je al cello?
    Bij de vioolbouwers heb je in ieder geval een cello die goed is afgesteld.
    En neem de tijd en geniet van je zoektocht!
     
  3. M.F

    M.F

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    3
    Ik huur deze op dit moment en dit is er een binnen mijn prijsklasse, enkel is het zo dat mijn vioolbouwer er na het huren 2000 euro voor wil hebben, terwijl ik precies dezelfde cello voor 1000 euro kan kopen.. en ik hem dan voor weinig kan laten afstellen. Ik speel nu bijna 2 jaar cello.
     
  4. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Het lijkt mischien dezelfde cello te zijn, maar ik denk dat alleen het merk hetzelfde is, de kam, de snaren en de stapel/plaatsingvan de stapel zijn waarschijnlijk anders en daar door heb je in weze een andere cello.
    Waar ik je nog niet over gehoord heb en waar ik heel erg benieuwd naar ben is naar het geluid van je huidige huur cello.
    Wat vind je van het geluid van je huidige cello?
    Wat bevalt je wel en niet van je huidige cello?
     
  5. M.F

    M.F

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    3
    Het zou inderdaad kunnen dat dat een groot verschil zou maken, in theorie ben ik redelijk tevreden met mijn gehuurde cello, alleen vind ik de klank nog niet warm genoeg en deze specifieke gehuurde cello ontstemt verschrikkelijk snel. Verder is het op zich prima!
     
  6. JanHut

    JanHut ♫ ♪

    Lid geworden:
    27 aug 2013
    Berichten:
    1.439
    Mijn zoon bestelde eens een prachtgitaar per internet. Mooi instrument en dus goede ervaring; geen spijt.
    Toch zou ik het bij aankoop nieuwe cello niet doen. De voordelen die het gegeven heeft bij de kundige vioolbouwer te kopen waren voor mij steeds enorm:
    - de gratis adviezen
    - optuigen en daarmee 'upgraden' van het instrument (echt geweldig)
    - ook wel eens een minireparatie zonder factuur
    - als ik zou willen inruilen krijg ik altijd 70%
    - een check per 1 a 2 jaar (even nakijken) wordt niet in rekening gebracht (tenzij er iets te verbeteren valt)
    - bij reparatie of iets vernieuwen altijd prijsopgave tevoren.
    Wat je bij internetwinkels nooit tevoren weet en bij de vioolbouwers wel:
    vioolbouwers houden niet van rommel. Ook in de goedkopere klasse speuren zij naar kwaliteit.
    (Het lijkt bijna reclame :), en dat is het niet. Eigen ervaring en van de spelers om mij heen + op dit forum laten het steeds weer zien).
     
  7. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Zou toch verder kijken als ik jou was.
    Ik denk dat als de cello koopt die je noemde bij #1 je echt geen betere cello hebt dan de cello die je nu hebt.
    Ik vrees dat je zelfs een mindere minder cello zult hebben voor bijna de zelfde prijs.
    Wil je een betere klank dan is het naar de vioolbouwers en uitproberen.
    wie weet is er iets in jou prijsklasse.
    En als je huurcello heel erg snel ontstemd zou ik terug gaan naar de verhuurder.
    En bepaalde mate van ontstemmenis redelijk maar als je de cello meerdere keren ontstemt tijdens het oefenen op 1 dag zou ik zeker terug gaan en kijken of de verhuurder er iets aan kan doen.
    mischien moet er iets afgesteld worden of is de cello toe aan andere snaren.
    Wat klank betrefd denk ik niet dat eencello van internet veel uitkomst zal bieden.
    En de voordelen die JanHut beschrijft zijn echt groot.
     
  8. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Een goede fiets met service koop je bij de fietsenmaker. Een goede auto met service koop je bij een goed bekend staande garage. Een goede cello met service koop je bij een vioolbouwer. Door schade en schande wijs geworden geef ik je dit advies.
     
  9. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Voor 2000 euro of daaromtrent is er echt wel iets beters te krijgen dan een Chinese GEWA.
    Bij interesse, neem contact op.
     

Deel Deze Pagina