Op mijn zoektocht naar een betaalbare cello kwam ik vanavond een cello tegen van Alceste Bulfari. Is er iemand die ervaring heeft met een cello van deze bouwer? Ik vond op internet wel een summiere website van deze Italiaanse vioolbouwer, maar meer ook niet.
Ook contemporaine Italiaanse bouwers worden "vervalst" en zijn dan soms ineens "betaalbaar". Als het een mooi en goed bespeelbaar instrument is (dat kun je zelf vaststellen) kun je altijd nog laten bepalen of het een echte is voordat je definitief de knip trekt: de man leeft nog en Italië is niet het eind van de wereld. Wanneer je een "echte" Italiaan kunt betalen zijn er trouwens heel veel instrumenten betaalbaar!
De verkoper vraagt er 1700 euro voor, na het lezen van jouw reactie lijkt me dat dit een laag bedrag is, met de nodige vraagtekens daarover. Hm, interessant.
1700 euro is de prijs voor een in Europa goed speelklaar gemaakte en met westerse materialen opgetuigde redelijke Chinese studiecello. Ik heb intussen in de loop der jaren al een aantal Chinese en Roemeense celli met fraaie Italiaanse etiketten gezien. Heeft deze verkoper een reputatie? En kun je er kiezen uit meerdere? Neem eens contact op (telefoonnummer op mijn site) voor een cello in deze prijsklasse of daar iets boven.
Het is een particuliere verkoper. Ik heb geprobeerd met Bulfari contact te leggen, maar dat lukt niet; zowel email als telefoonnummer werken niet meer. Ik zie dat jouw zaak in Groningen zit, ik woon in Amsterdam en zoek bij voorkeur iets in de buurt.
Alceste Bulfari is gewoon te bereiken via mail, je moet even geduld hebben omdat het via Louisa Merlin gaat. Alceste is geloof ik nog al op zijn privacy gesteld en maakt voor zover ik weet nog steeds instrumenten in zijn atelier (15e eeuwse kerk) aan de rand van Cremona. Tevens is meneer te bereiken via de vioolbouw opleiding in Cremona alwaar hij docent is. Het adres van meneer ligt buiten Cremona in Castellone alwaar zijn contact ligt bij: Louisa Merlin, Agriturismo Santa Maria Bressanoro, Via San Lorenzo, 1 26012 Castelleone CR Italië +39 0374 351131 https://it.linkedin.com/pub/louisa-merlin/48/980/295 Hopend je hiermee een beetje opweg gehopen te hebben. Remi
ik probeerde een mail te sturen maar die kwam direct 'onbestelbaar' terug. Kijken of het telefonisch gaat lukken. Bedankt voor de informatie.
ik krijg de mail ook terug: Technical details of permanent failure: Google tried to deliver your message, but it was rejected by the server for the recipient domain tiscali.it by etb-2.mail.tiscali.it. [213.205.33.61]. Ik ga voor je zoeken. Remi
Ik heb inmiddels al een andere cello gekocht. De zgn Alceste Bulfari staat nog steeds als 'Duitse cello op Marktplaats