Cellofestival Zutphen 23-27 augustus 2017

Discussie in 'Cello' gestart door Marcelita, 6 mrt 2017.

  1. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Je kunt je melden voor hun nieuwsbrief. http://www.cellofestivalzutphen.nl/

    En natuurlijk kun je de datums al gereserveerd houden om tzt in Zutphen muzikaal gezien je slag te slaan: mooie concerten horen en zelf in een workshop aan de slag.
     
    gevoeligesnaar en jis77 vinden dit leuk.
  2. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Vandaag kreeg ik de bladmuziek binnen van de workshop voor a.s. zaterdag bij Lucia Swarts (14-16 uur, Oude Bomhof, Zuthphen) over Basso Continuo spelen. Er is nog plaats...
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. Nikin

    Nikin ♫ ♪

    Lid geworden:
    24 aug 2015
    Berichten:
    537
    Bij de workshops staat steeds een leeftijdsaanduiding, hier tot 25 jaar. Begrijp ik het goed dat dat niet klopt? Of heb ik me altijd in jouw leeftijd vergist en ben je onder de 25? :oops:

    Ik had wel naar de informatie over het festival gekeken, maar teleurgesteld geconstateerd dat ik overal te oud voor was.
     
  4. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Hahahaha, nu zie ik het ook. En ik ben toch echt 25+. Het dubbele is van toepassing: 50+. Dat heb ik ook opgegeven. En toch ben ik toegelaten, dus vraag ik mij af of die leeftijdsaanduiding daar op z'n plaats was.
    Ik ga gewoon lekker meedoen! In Dordrecht hadden we ook twee jongeren van 14 in de groep, dat is voor wat we gaan leren helemaal niet relevant.

    Ik zou zeggen, meld je gewoon lekker voor deze workshop.

    Alle andere jaren waren er ook instructieve samenspeelworkshops voor 'ons soort cellisten': amateurs, ruim te oud voor het kinderorkestje.:D Het leek mij dat deze continuo-basso en samenspeel workshop ook weer in die lijn ligt. Bovendien was mij gevraagd flink in het rond te bazuinen en de flyer rond te sturen om de aandacht te vestigen op de diverse workshops.
    Ja, ik denk echt dat die leeftijdscategorie er per ongeluk bijgeplaatst is. En anders gaan we lekker gezellig schitteren samen met 'de jonkies'.:cool:
     
  5. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Gisteren hebben we met z'n tienen een uitstekende workshop gehad van Lucia Swarts. Wie er niet was, heeft echt wel wat gemist! Met een mooie opbouw in aanwijzingen en oefeningen, verbeterde ons spel hoorbaar.
    Het ging over basso continuo spelen (begeleiding) en samenspel barokmuziek. Aan de hand van drie stukken werd ons uitgelegd hoe deze te spelen en zo namen we de stukken door. Het was echt zo mooi te horen hoe de stukken ervan opknapten!
    Tot slot hebben we de canon van D. Gabrielli buiten in de Oude Bornhof aan publiek laten horen. Daarna nog een duet van Cervetto.

    De groep was een leuke mix van jong en 'oud'. Eigenlijk een totaal irrelevant gegeven, want met samen leren musiceren vallen leeftijdsverschillen weg.

    Het was leuk @Nikin te ontmoeten en we zaten naast elkaar te spelen.
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2017
    JanHut en Nikin vinden dit leuk.
  6. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Het hele stuk van D. Gabrielli uitgevoerd op de Oude Bornhof in Zutphen.
    Klik hier voor het filmpje.
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2017
    JanHut en Nikin vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina