Cellokoffer

Discussie in 'Aangeboden' gestart door Anara, 3 jan 2011.

  1. Anara

    Anara

    Lid geworden:
    10 sep 2010
    Berichten:
    115
    Hallo,

    Heeft iemand ervaring met- of informatie over een Accord cellokoffer met Fiedlerrugzaksysteem?
    Het rugzaksysteem lijkt mij erg handig. Maar hoe is die koffer?
    En bij welke vioolbouwer zou ik die eens kunnen bekijken?

    Groet, Anara
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.977
    Homepage:
    Ik heb In het verleden wel Accord koffers verkocht. Kritiek punt bij Accord is het sluitingssysteem (tenzij dat intussen is veranderd): het deksel valt zonder verstevigings-strip in de eigenlijke koffer: bij het sluiten moet je erg voorzichtig zijn dat het deksel exact in de koffer terechtkomt anders zit er een scheur in de kofferschaal. De fabrieksverpakking waarschuwt hiervoor uitdrukkelijk.
    De BAM 3.5
    http://www.strijkers.net/index.php?main_page=product_info&cPath=314_400_401&products_id=1254
    vind ik persoonlijk een betere, goedkopere en practischer keus. Een Fiedler systeem kan daar echter niet (goed) op.
    Wie persé een (lichte) carbonkoffer wil is met de GEWA Original Carbon 2.9 kg
    http://www.strijkers.net/index.php?main_page=product_info&cPath=314_400_404&products_id=1883
    wellicht beter af dan met de Accord het ding kost meen ik 1750 euro, maar Accord is ook prijzig.
    Het Fiedlersyteem gaat niet zonder meer op alle koffers omdat de bevestiging niet in alle meterialen houdt. Accord koffers kunnen van fabriekswege worden geleverd met een Fiedler systeem.
    Een Fiedler systeem is mooi wanneer je heel, heel veel met je koffer moet sjouwen (fietsen). De vraag is echter of je dat wel moet willen!
    Accord heeft volgens haar site (die wellicht nogal verouderd is) in NL een drietal dealers. Ik zou daar navraag doen.
     
  3. Anara

    Anara

    Lid geworden:
    10 sep 2010
    Berichten:
    115
    Dank je wel Bert, voor je uitgebreide informatie.
    Ja, die Bam spreekt mij ook wel aan.
    En waar zou ik dan moeten zijn om de riemen erop te laten maken? Bij de vioolbouwer? (jij bijvoorbeeld?).

    Ik fiets wel nogal eens met de cello, maar ik zou hem dan misschien in de foedraal kunnen (blijven) doen.

    Hartelijke groet,

    Anara
     
  4. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.977
    Homepage:
    Bam levert gewone riemen bij haar koffers. Een Fiedler systeem op een BAM: ik zou het moeten navragen bij Fiedler in hoeverre dat verantwoord is, want ik meen me te herinneren dat het sandwichmateriaal van de lichtgewicht BAM koffers de schroeven of klinken waarmee het Fiedler systeem definitief op de koffer wordt vastgezet niet goed houdt.
    De vioolbouwer die je een Fiedlersysteem verkoopt, kun je ook vragen het ding op je koffer te zetten; er moeten daarvoor een aantal gaten in de kofferschaal worden geboord en het systeem moet met blindklinken of schroeven worden vastgezet. Het kan er dan ook niet meer af.
    Wanneer je niet dagelijks kilometers met je cellokoffer moet lopen is het de vraag of je een Fiedler nodig hebt. Fietsen met een cellokoffer kan wel, maar is riskant en wanneer je omvalt biedt een koffer zeker geen gegarandeerde bescherming tegen beschadiging. Fietsen met een (goed) foedraal is comfortabeler.
    PM of mail me even voor de verkoopdetails.
     

Deel Deze Pagina