cellokoffers uit china

Discussie in 'Overig' gestart door gevoeligesnaar, 24 mrt 2018.

  1. gevoeligesnaar

    gevoeligesnaar Karin

    Lid geworden:
    17 jan 2014
    Berichten:
    738
    De laatste tijd bestel ik steeds vaker zaken uit China en de kwaliteit valt echt niet tegen.

    Nu zat ik te denken...Een mooie lichte cellokoffer kost een paar centen. Behalve als je één uit China laat komen. Dan heb je al een carbon koffer, zo'n 3,5 kg, voor ca 240 euro. Zou je die laten importeren, dan komt er nog iets van 60 euro aan invoerrechten en BTW bij dus zit je globaal op 300 euro.
    Nou ben ik benieuwd...kan dat wat zijn?
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Die cellokoffers van carbon uit China zijn vaak "Hybride Carbon" waarbij de hoeveelheid carbon in verhouding tot de andere vezels die er in zijn verwerkt niet vaststaat. De verzendkosten voor een enkele koffer uit China lopen (gezien het formaat) nog wel eens op tot 100-120€. Naast btw ben je vaak ook nog inklaringskosten kwijt. Ik verkoop dit soort koffers al lang niet meer vanwege de matige kwaliteit, de snelheid waarmee de buitenste verflaag afbladdert en de suboptimale bevestiging van de ogen. BAM en GEWA geven nog jarenlange Backservice op hun producten: van een Chinese handelaar kun je dat op je buik schrijven. (je doet vanuit China zaken met een handelaar met vergunning van de overheid, zelden of nooit met de eigenlijke producent) Dus probeer het vooral, maar zeg niet dat je niet was gewaarschuwd!

    NB. Dit is geen algemeen oordeel over producten uit China, maar een op eigen ervaring gebaseerd oordeel over de matige kwaliteit van Chinese cellokoffers van zogenaamd carbon, met uitzondering wellicht van de Musilia koffers, die (ook in China) naar westerse maatstaven worden geproduceerd
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2018
  3. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Ik heb altijd goede ervaringen met producten uit China.
     
  4. zapling

    zapling

    Lid geworden:
    5 okt 2012
    Berichten:
    303
    Ik heb zo'n goedkopige altvioolkoffer uit China (was 195€ ex invoeerechten). Kan onderschrijven wat Bert er over zegt:
    De lak butst er snel af (gelukkig heb ik nagellak in precies de goede kleur).
    Een handvat zit inmiddels met een tiewrap vast.
    De koffer is zwaar.
    Het interieur moest op plaatsen al snel opnieuw gelijmd worden.
    toch ben ik er tevreden mee. ik gebruik m niet meer dan twee keer per week en meestal in de auto. daarvoor heb ik geen heel bestendige koffer nodig.
     

Deel Deze Pagina