Compagnon viool

Discussie in 'Viool' gestart door Roger Bosch, 25 sep 2017.

  1. Roger Bosch

    Roger Bosch

    Lid geworden:
    21 sep 2017
    Berichten:
    2
    Op marktplaats staat een Compagnon viool te kopen, met lelijke scheur in bovenblad en zonder snaren. Ik ben een leek, maar wel erg geïnteresseerd in violen en hun herkomst. Ik schat dat deze de waarde van brandhout heeft. Experts: is het nog zinvol om hierin te investeren?

    Groetjes.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
  3. Geert

    Geert Geert

    Lid geworden:
    30 sep 2004
    Berichten:
    1.000
    De viool heeft in ieder geval twee scheuren, stapel en basbalk. Niet aan beginnen, is weggegooid geld.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Roger Bosch vindt dit leuk.
  4. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Gewoon laten maken zou ik zeggen. De viool is het misschien niet waard, maar als je er aardigheid in hebt ben jij het wel waard. Hoe vaak heb ik niet een kneusje zien opbloeien onder de handen van zo'n duivels kunstenaar van een vioolbouwer.
    Meestal als je met zo'n viool zijn zaak binnenstapt schud hij met zijn hoofd en zegt, is het niet waard meneer, want zo eerlijk zijn ze wel. Maar de lol die je er zelf van hebt is het geld dubbel en dwars waard. Want laten we wel zijn, we zijn toch op de aarde om een beetje onverstandig te zijn en lol te hebben.
     
    Roger Bosch vindt dit leuk.
  5. Geert

    Geert Geert

    Lid geworden:
    30 sep 2004
    Berichten:
    1.000
    Hallo, weet je wel wat dat kost bij een vioolbouwer? Je gaat toch niet iemand adviseren om een stuk brandhout te kopen voor 100 euro om daar dan nog 500 euro reparatiekosten tegen aan te gooien? :mad:
    Bovendien is Roger een leek op vioolgebied en zal dus helemaal geen lol hebben aan deze onbezonnen actie.
     
  6. Tobias