Contrabas 3/4,

Discussie in 'Aangeboden' gestart door Eric Blom, 31 jan 2025.

1. Eric Blom

Eric Blom

Lid geworden:
    3 dec 2024
    Leeftijd van deze contrabas is onbekend; ik heb er zo’n 30 jaar op gespeeld en de verkoper toen had hem ook al enige tientallen jaren in zijn bezit. Er zijn geen papieren van. Ongeveer 15 jaar geleden is door een lutier de toets gevlakt, het staartstuk vervangen en een Carbon eindpunt geplaatst. De bas speelt erg fijn en redelijk licht. De klank is diep maar ook aanwezig. Voor de aangeboden verkoopprijs is dit een prachtig instrument. Er zijn uiteraard wel de nodige gebruikerssporen aanwezig maar geen scheuren of reparaties. Het bovenblad is massief, de achter- en zijkanten gelamineerd.
    Ik verkoop deze bas omdat hij toch een beetje in de weg staat en ik nu meer op mij nieuwe instrument speel. …na al die jaren wilde ik toch eens iets anders….
    Bij de verkoop gaat mee een hoes die in nog goed in orde is, ( kunstleer en klein op te vouwen in vergelijking met de modernere gewatteerde hoezen) en een goed werkende piëzo element.
    De bas is in Dordrecht uit te proberen zowel akoestisch als over een versterker.
    Vraagprijs voor deze bas is €1500.-

Bijgevoegde bestanden:

Laatst bewerkt: 1 feb 2025
  2. BertBoonVioolbouw

BertBoonVioolbouw |♫♫|♫♫|♫♫|

Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Homepage:
    En de vraagprijs?

3. Eric Blom

Eric Blom

Lid geworden: