Ok misschien nog niet geheel in de vergetelheid geraakt, maar dan als herinnering voordat je het zou vergeten: Danse Espagnole van Manuel de Falla Amateurviolist Matthijs Meltzer Manuel speelt van Manuel de Falla (1876-1946) de Danse Espagnole voor viool + piano. Hier een perfecte beroepsuitvoering van hetzelfde stuk:
Klopt het dat het geluid zo slecht is van de opname van Meltzer? (Dacht even dat er iets mis was met mijn boxjes. )
Matthijs schreef mij zelf: "Bedankt voor de bartkapel opname op youtube. Die staat er goed op. Jammer dat het zo galmt en de piano zo hard klinkt, maar toch wel een leuke prestatie. Vergelijk met de toegift van Perlman in het Witte huis met Ronald Reagan! &feature=related die is wel perfect! Merk op dat Perlman net doet of hij het stuk niet kent, maar speelt het wel uit het hoofd!" Dus de violist is het met je eens.
Ja, die van Perlman op het Witte Huis had ik gisteren ook gezien en beluisterd. Een goed opnametechniek. Het is alsof die man het zo eventjes uit de mouw schud. Niet te zien dat het stuk voor hem moeilijk is, zal het dus ook wel niet zijn dan?
Dit is gewoon repertoire en in het geheel niet in de vergetelheid geraakt. En dat zal wel nooit gebeuren. Deze bewerking van Fritz Kreisler is in ieder geval wereldberoemd. De oorspronkelijke muziek is uit de Falla's opera -tATNvmABig[/media]]'La Vida Breve'.