de SV-serie van Yamaha

Discussie in 'Elektrische instrumenten' gestart door Febi, 10 aug 2012.

  1. Febi

    Febi

    Lid geworden:
    5 aug 2012
    Berichten:
    1
    Na 10 jaar klassieke viool gespeeld te hebben, bespeel ik nu al een tijdje een elektrische viool van Stagg. Als (elektrische viool-)beginner was ik heel tevreden van deze viool maar nu denk ik er over na om een viool met betere klank aan te schaffen. Ik heb mijn oog en oor laten vallen op de SV-serie van Yamaha... Nu zijn mijn vragen: wat is het verschil tussen de SV-200 en de SV-250 (ik weet dat de prijs verschillend is, maar daar gaat het niet om)? (zowel qua klank, kwaliteit, andere opties) Wat maakt de SV-250 beter/nieuwer dan de SV-200?
    Groetjes
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Een groot verschil. Neem even telefonisch contact op, dan leg ik het uit. Nummer is op mijn site te vinden.
     
  3. Willeke_D

    Willeke_D ♫ ♪

    Lid geworden:
    12 nov 2010
    Berichten:
    529
    Bert, wil je de highlights ook met ons delen? Ik ben nl ook erg benieuwd wat in grote lijnen de verschillen zijn tussen beide instrumenten.
     
  4. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Veel van de informatie is op mijn site (webwinkel) te vinden. Ook Yamaha geeft op de eigen site informatie. In grote lijnen: ik acht de SV250/255 qua uitvoering en mogelijkheden ook voor professionele toepassingen geschikt. De SV200 is ook een prima instrument maar toch veel beperkter. Op het gevaar af een verkooppraatje af te steken (dat ligt gevoelig hier) denk ik uit eigen waarneming te mogen concluderen dat de Yamaha SV250/255 behoort tot het beste wat ooit aan E violen is gemaakt. Wie serieus denkt over aanschaf mag me bellen.
     
  5. Tarzandries

    Tarzandries

    Lid geworden:
    5 okt 2012
    Berichten:
    6
    Ik gebruik de SV250 niet enkel thuis (studie & experiment), maar ook beroepsmatig op het podium. Bert Boon kan jullie ongetwijfeld de beste uitleg verschaffen. Mijn ervaring:
    1. het ingebouwde piëzo-systeem (transformator die de trillingen omzet in een elektrische impuls) goed afgesteld en uitgebreid is. Je hebt een volume-knop met een groot bereik, twee outputs (gewone jack, mini-jack voor de hoofdtelefoon of de computer). Je kan zelfs een beetje equalizen (toonregelen).
    2. de versterkte klank is evenwichtig, vrij rond (voor een elektrische viool).
    3. het instrument is handig, het is in balans. Veel elektrische violen zijn veel zwaarder dan een gewone viool. Dat is niet zo bij de Yamaha-modellen. Het gewicht komt vooral op je schouder terecht. Je linkerarm moet relatief weinig gewicht heffen.

    Ik geef les in België:
    Kampenhout: www.classandjazz.be
    Lier: www.muzikamanto.be

    :°)
     

Deel Deze Pagina