Vanmiddag maakte ik zomaar opeens een rijmpje, ik weet niet of het is toegestaan het hier te plaatsen, maar ik waag de gok. De Vioolbouwer. De voorjaarswind die ruiste door de bomen het groene hout dat zong een lied heel zacht toen is de houthakker gekomen die een stam naar de Vioolbouwer heeft gebracht. En toen het hout gedroogd was na vele lange jaren is er in zijn werkplaats een wondertje geschied hij bouwde een Viool bespande hem met snaren en uit het Instrument daar klonk een lied. Het oude hout dat eens leefde in de bossen en daar een lied zong wonderlijk en schoon tussen hoge varens en tussen groene mossen schenkt na haar dood ons nu haar liefelijke toon. ---------------------
Juist! Vioolbouwer met een hoofdletter. Ik dacht dat dat aan het Hemelse Wezen was voorbehouden! Vioolbouw heeft ook weinig met wonderen te maken hoor.
Ja, met een hoofdletter. Maar Tobias gebruikt in eerdere reacties altijd een hoofdletter zodra er het woord viool of afgeleiden daarvan in voorkomen. Zo schrijft hij: Schoudersteun, Krul, Klank, Scheve Hals, Lijmgebeuren, Eindknopje of Fijnnervig Bovenblad. In vroeger tijden liet ik me nog wel eens overhalen om dat allemaal te gaan verbeteren, maar die tijd is voorbij.
Een Hoofdletter voor de Viool dat is beslist geen apekool een Instrument met dergelijke allure schrijf ik met een Hoofdletter van nature ook de Vioolbouwer is dit lot beschoren want door hem wordt dit Instrument geboren.
Het zal inderdaad een weldaad zijn voor degene wiens lot met Sinterklaas door Tobias wordt getrokken!
Maar dan moeten op dat lijstje wat Tobias heeft getrokken wel zaken voorkomen die te maken hebben met een Viool, anders wordt Tobias niet getriggerd.