Drie kerkliedbewerkingen voor viool en orgel van Koos A. Oosterhof

Discussie in 'Eigen werk' gestart door Koos A. Oosterhof, 2 aug 2012.

  1. Koos A. Oosterhof

    Koos A. Oosterhof Koos A. Oosterhof

    Lid geworden:
    24 okt 2010
    Berichten:
    62
    Drie bewerkingen van kerkliederen, Psalm 43, Gezang 303 en "Licht dat ons aanstoot in de Morgen", voor viool en orgel.

    In het begin van dit jaar werd duidelijk dat er bij de laatste kerkdienst op 2 september (ivm sluiting kerkgebouw), gelegenheid was voor een muzikaal intermezzo.
    Voor die gelegenheid heb ik gekozen voor bovengenoemde kerkliederen omdat ze verwijzen naar een toekomst met perspectief.

    Nadat ik 10 jaar geleden de viool aan de wilgen heb gehangen, heb ik hem er voor deze gelenheid weer uitgehaald en speel met mijn collega organist mijn bewerkingen voor viool en orgel in de laatste dienst in de Van Vlotenhof te Deventer (waar ik ook organist ben).

    Te zien en te beluisteren op youtube:



    Koos
     
  2. Willeke_D

    Willeke_D ♫ ♪

    Lid geworden:
    12 nov 2010
    Berichten:
    529
    Wat bijzonder dat je weer viool gaat spelen om zelf je eigen bewerking te gaan spelen. Ik wens je vast veel succes!
     
  3. Koos A. Oosterhof

    Koos A. Oosterhof Koos A. Oosterhof

    Lid geworden:
    24 okt 2010
    Berichten:
    62
    Dag Willeke,

    Bedankt voor je aanmoedigende woorden.
    Mijn reactie is wel een beetje laat maar niet minder gemeend.

    Het eerste wat ik gedaan heb is, controle over de streek en de intonatie, daarna de twee-klank en de tertsen op meerdere snaren geoefend.

    Vorige week dinsdagavond een uurtje geoefend met orgelbegeleiding.

    Gistermorgen in de laatste dienst gespeeld en na afloop veel positieve reacties gekregen.

    H.gr. Koos
     

Deel Deze Pagina