Dvorak, Boccherini & Giuliani.

Discussie in 'Musicologie' gestart door Kriton, 25 feb 2004.

  1. Kriton

    Kriton

    Lid geworden:
    6 jan 2004
    Berichten:
    2
    Beste muziekliefhebbers,

    Er is een drietal vragen dat op dit moment door mijn hoofd suist. Allereerst: weet iemand of het strijksextet (in A-groot, op. 48) het enige werk van die orde is dat Dvorak gecomponeerd heeft?

    Dan: Weet iemand van u of er op het internet ergens een lijst met complete werken van de Italiaanse componisten Luigi Boccherini en Mauro Giuliani te vinden is? Ik heb mij rotgezocht, maar heb niets weten te vinden.

    Daarnaast vroeg ik mij heel sterk af of iemand mij meer kan vertellen over cd's uit die bizarre eclipse-serie van decca classics - zijn deze alleen verkrijgbaar bij de V&D? Weet iemand waar op het net ergens een "redelijk" complete catalogus van de uitgaven in die serie te vinden is? De officiële Decca Classics-site geeft namelijk een lijst van een stuk of 12 titels, terwijl er met gemak 6 keer zoveel in omloop waren/zijn.

    Alvast bedankt voor mogelijke reacties,

    Kriton.
     
  2. JanD

    JanD

    Lid geworden:
    12 mrt 2004
    Berichten:
    12
    Homepage:
    beste Kriton,

    Een web-catalogus weet ik niet. Ik kan je slechts verwijzen naar m'n "Eclipse-pagina", die overigens niet beoogt volledig te zijn (maar op de krenten in de pap te wijzen).
    Het is inmiddels een "dode" serie. Er verschijnt niet nieuws meer. V&D heeft volgens mij inderdaad een soort alleenverkooprecht (althans in Nederland - daarbuiten schijnt het ale helemaal moeilijk verkrijgbaar te zijn).
     
  3. T.Snits

    T.Snits

    Lid geworden:
    11 mei 2003
    Berichten:
    3
    Ja. De Serenade-CD met Hogwood & Dorati heb ik vorig jaar besteld bij een reguliere platenzaak. Na een maandje of drie wachten kwam de mededeling: niet meer leverbaar. Misschien loont het de moeite toch weer eens rond te struinen bij Vr&Dr.
    Of is aanschaf van deze CD af te raden?
     
  4. JanD

    JanD

    Lid geworden:
    12 mrt 2004
    Berichten:
    12
    Homepage:
    Afraden kan ik het niet. Er zijn echter wel sprankelender opnamen van de serenades.
     
  5. Flix

    Flix

    Lid geworden:
    13 mrt 2004
    Berichten:
    24
    Dvorak schreef maar één Strijksextet. Jammer genoeg!
     
  6. Luuk

    Luuk

    Lid geworden:
    7 mrt 2005
    Berichten:
    4
    Ha die Kriton! Leuk om nog es wat van je te horen. Zoals Flix al zei: slechts 1 strijksextet van Dvorak. Ik weet niet of je op het www een volledige catalogus vindt van je vrienden Boccherini en Giuliani. Er bestaat wel een hardcopy catalogus voor Luigi:

    Gérard, Yves
    Thematic, Bibliographical and Critical Catalog of the Works of Luigi Boccherini
    London, Oxford University Press, 1969, 716p.
    ISBN: 0-19-711616-7

    Wellicht in een of andere universiteitsbib te vinden?

    Veel succes
    Luuk (vroeger Luke)
     

Deel Deze Pagina