Een bezoekje aan de website van the Strad

Discussie in 'Overig' gestart door Alexander, 12 nov 2009.

  1. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    470
    Homepage:
    Het is iedere keer weer een belevenis om een bezoekje te brengen aan de website van the Strad, ongeacht of je abonnee bent of niet van dit blad, dat zichzelf 'the voice of the music string world since 1890' noemt.

    Er is steeds nieuws te vinden uit de wereld van de strijkers. Iedere maand kan je er een interessante download vinden. Deze maand is dat 'Golden Fiddlers of the Silver Screen'. Het gaat over Heifetz in Hollywood. Mijn tip is om ook eens te kijken naar de andere artikelen, die je hier kan downloaden.

    Ik kijk altijd even in de blogs, waar je interessante onderwerpen kan vinden als een verslag van een bezoek aan een masterclass of recensies van nieuwe CD's.

    'Masterclass' is ook een favoriet van mij, omdat hier vaak een goed artikel met een masterclass te downloaden is. Zo kan je deze maand een artikel downloaden van Leonidas Kavakos over het spelen van het Sibelius concert.
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.354
    Homepage:
    Ik overweeg al tijden om me te abonneren op dat tijdschrift, word daar regelmatig toe uitgenodigd middels een email van die jongens voor een introductieprijs, maar ik lees hem iedere keer in de bibliotheek! :) Soms maak ik daar ter plekke kopieën van iets wat ik wil bewaren of ik maak notities. Daarna komt het er weer niet van.
    Maar het is en blijft een interessant blad.

    Frits
     
  3. Sibelius

    Sibelius

    Lid geworden:
    31 jul 2008
    Berichten:
    75
    Bij de het tijdschrift worden elk jaar ook posters uitgegeven van klassieke violen. Met daarbij maatvoeringen en gedetailleerde tekeningen van de welving van de bladen.
    Ben je die ook in de bieb tegengekomen?
    Ik ben er nl. naar op zoek. Zou dolgraag een paar posters willen bestellen maar daarvoor moet je dan weer een creditcard hebben en daar wil ik liever niet aan.
    Kan iemand mij (tegen vergoeding) een paar betrouwbare kopieën leveren van bij de posters uitgegeven tekeningen van de welving van klassieke violen?

    Groet Sibelius
     
  4. Hopf

    Hopf ♫ ♪

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    1.078
    Frits,

    Ik heb 'The Strad' een aantal malen onder ogen gehad en het is inderdaad een interessant blad. Maar wat mij, als kennelijk (archetypische) krenterige Hollander, een beetje belet mij te abonneren is de abonnementsprijs voor 'Europa'. Want die is nominaal gelijk voor Europa en de USA/Canada, namelijk 109,95. Alleen in het eerste geval uitgedrukt in euro's en in het tweede in US$. En volgens mij is de pariteit tussen US$ en euro op dit moment beslist geen 1 : 1.
    En als ik rekening houd met de portokosten naar Europa is ook de verhouding tusssen de Britse en de Europese abonnementsprijs voor mij niet gelijk duidelijk. To put it mildly :D

    Hopf
     
  5. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.354
    Homepage:
    Hopf,

    die prijs in €, dat klopt. Maar ik krijg -zoals eerder vermeld- met zekere regelmaat een aanbieding en dan gaat er 30% van de prijs af. Die aanbieding ontving ik eind september dit jaar. Dan heb ik, of beter gezegd zou ik, voor € 75,= een jaarabonnement hebben. En wanneer ik dat vergelijk met een abonnement van de Libelle -waar mijn vrouw op geabonneerd is voor hetzelfde bedrag- vind ik het weer niet zo prijzig. ;). Maar dat komt omdat ik de inhoud van The Strad een heel andere waarde geef dan die van de Libelle.

    Die aanbieding liep t/m 31 oktober. Ik wacht even een nieuwe aanbieding af en dan ga ik toch ook maar een abonnement nemen. 't wordt nu onderhand tijd! (Hoef ik ook niet meer naar de bieb).


    @Sibelius:
    in de bieb ben ik inderdaad die posters (met maten, tekeningen en dergelijke) van een beroemd instrument nog nooit tegen gekomen. Die poster verschijn twee maal per jaar. Geen idee wie die er dan uit haalt, want dat zou toch niet mogen. Maar ja, kom er maar eens achter.
    Overigens die posters kunnen ook apart worden besteld. Ik heb (nog) niet onderzocht of betalen via creditcard de enige mogelijkheid is bij The Strad. Persoonlijk betaal ik met een gerust hart via de creditcard (nooit problemen mee gehad) maar als je die nog niet hebt, zou ik inderdaad voor die ene keer betalen niet zo'n ding (service pakket) aanschaffen. Misschien dat iemand anders (een bekende) die in het bezit is van een creditcard, die dan voor jou kan bestellen en aan wie jij dan het bedrag geeft?


    Frits
     
  6. Sibelius

    Sibelius

    Lid geworden:
    31 jul 2008
    Berichten:
    75
    Frits,
    Inmiddels heb ik op de manier die jij aangeeft drie posters besteld.
    Ik ben benieuwd.
    Groet Sibelius
     
  7. doinakraal

    doinakraal

    Lid geworden:
    24 jan 2010
    Berichten:
    1
    Beste mensen,
    Ik weet niet of ik hier op een geschikte plek mijn aanbod plaats, maar aangezien jullie het tijdschrift The Strad bespreken leek het mij wel gepast. Mijn grootvader Adriaan van Driem, was violist (concertgebouworkest) en heeft jarenlang een abonnement gehad op de Strad. Mijn onlangs overleden grootmoeder heeft de tijdschriften zorgvuldig bewaard op nummer. Ik vind het zonde om ze weg te gooien, wellicht heeft iemand hier interesse?
    groeten,
    Doina Kraal (Amsterdam Zuid)
     
  8. Sibelius

    Sibelius

    Lid geworden:
    31 jul 2008
    Berichten:
    75
    Zeer geïnteresseerd ben ik in de tijdschriften! Ik houd me aanbevolen en wil ze met alle genoegen bij u ophalen of de verzending etc. vergoeden.
    Ik heb ook een e-mail verzonden (als dat gelukt is) aan uw adres.
    Hartelijke groet Sibelius
     
  9. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.354
    Homepage:
    Onlangs heb ik weer een promotiemailtje van The Strad in mijn mailbox gekregen, ik kon nu 40% reductie krijgen bij een abonnement voor twee jaar! Dat heb ik dan maar gedaan. :) Eindelijk, hoef ik niet meer naar de bieb in Arnhem. En wat ook belangrijk is: nu wél de twee posters per jaar van de beroemde instrumenten erbij, want in de bieb zaten die er nooit meer in!
     
  10. Hopf

    Hopf ♫ ♪

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    1.078
    Frits,

    Ik weet niet waar jij dat voorrecht van 40% korting aan verdient, misschien is je roem je wel vooruit gesneld ;) , maar ik zou bij een abonnement voor 2 jaar € 199,95 kwijt zijn. En dat maakt het toch iets minder aantrekkelijk :|

    Hopf
     
  11. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.354
    Homepage:
    @Hopf,

    ja, ik weet ook niet of ik het verdien, maar feit is wel, dat ik nu €130,= heb betaald voor 24 edities inclusief verzending. Dat komt dan neer op €5,41 per uitgave en dat is nog wel te doen. Ik ben het helemaal met je eens dat die lui niet kunnen rekenen, want een US$ is bij hen evenveel waard als een € en dat klopt natuurlijk niet!
     
  12. PeterN

    PeterN

    Lid geworden:
    2 apr 2009
    Berichten:
    53
    Ik kreeg vandaag een aanbiedingsbrief van The Strad met dezelfde aanbieding als Frits heeft gehad. Ik zit er sterk aan te denken om hiervan gebruik te maken.
    Er stond ook een promotie code op de brief, dus misschien kunnen anderen die geen brief hebben gekregen hier ook gebruik van maken (PB/emailtje) :)
     
  13. Sibelius

    Sibelius

    Lid geworden:
    31 jul 2008
    Berichten:
    75
    @PeterN

    Die brief kreeg ik ook vandaag. € 130,- voor een tweejarig abonnement.
    Wel heel verleidelijk.
    Sibelius
     
  14. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.354
    Homepage:
    Ik zeg: gewoon dóen! :)
     

Deel Deze Pagina