Een goede zithouding.

Discussie in 'Overig' gestart door marloes s, 15 dec 2014.

  1. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Even een vraagje.
    Op sommige momenten ben ik nogal aan het stoeien met een goede zithouding tijdens het cellospelen.
    Een aantal dagen terug zat ik op een stoel die nogal een schuin zitvlak had.
    Automatisch ging ik op het puntje van mijn stoel zitten, maar na een paar uur spelen had ik nogal een zeer achterste :eek:
    De volgende dag hen ik zo'n opblaasbaar kussentje mee genomen om op te zitten.
    Toen merkte ik dat ik veel meer mijn bekken kantelde, en veel rechter op zat dan ik normaal op een stoel doe.
    Het voelde veel prettiger aan en ook mijn schouder waren wat meer recht op.
    Nu zit ik thuis op een stoel met een recht vlak, maar ik vraag mij af of in zo,n schuin kussen zal kopen zodat ik thuis ook wat rechter op zit.
    heeft iemand ervaring met zo'n kussen?
    gebruikt iemand die?
    en hoe bevalt dat?:)
     
  2. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.139
    Homepage:
    Jaaaa, ik heb een geweldig goed kussen voor een goede houding.
    Er zijn veel stoelen waar je op beland als je ergens voor/bij iemand speelt. En de meeste stoelen zijn niet fijn.

    Mijn kussen: loopt vanaf de plek waar het tegen de rugleuning van de stoel aan zit schuin naar beneden af, zodat bij het puntje van de stoel 'laag' is.
    Merk: Defa.
    Gevonden: bij een zaak voor allerhande orthopedische/revalidatie benodigdheden (was op pad voor rolstoel voor iemand). Bij thuiszorgwinkels kan-ie ook te vinden zijn. Zoek op/vraag naar : anatomisch wigkussen.

    upload_2014-12-15_19-0-22.jpeg

    Goedkoop was-ie niet (rond de 35 euro), maar zoveel plezier van gehad! Bovendien voel je goed het verschil of je uren op een houten keukenkruk/stoel hebt gezeten zónder dit kussen :( en mét!:)
     
  3. gevoeligesnaar

    gevoeligesnaar Karin

    Lid geworden:
    17 jan 2014
    Berichten:
    738
    Ik heb zo'n soort kussentje al Marcelita heeft, ooit gekregen (afdankertje van het NNO, is al wel 30 jaar geleden). Gebruik hem op dit moment niet want ik heb een pianokruk gekocht en dat is extra handig, ook vanwege de verstelbaarheid. (lang leve Marktplaats :D). Maar het kussentje bewaar ik wel, voor het geval ik een keer ergens buitenshuis kom te spelen waar geen prettige stoel is.
    Je zou voor een kussentje ook eens kunnen kijken bij een zaak in autobenodigdheden.

    Op internet kan je zoeken naar autokussen of wigkussen.
     
  4. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.985
    Homepage:
    Het wordt ook wel dispositiekussen genoemd in is inderdaad te vinden in de paramedische hoek: ik heb bij een Cesar-Therapeut eens een kast vol van deze kussens zien liggen en ze later ook gevonden bij een leverancier van paramedische hulpmiddelen.
     
  5. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Dat kinkt goed.
    Dus nu opzoek naar zo,n kussen, ik neem aan dat die vrij stevig moet zijn?
    En hebben die kussen een standaard maar wat betrefd de schuine helling of zit daar ook weer verschil in?
    van wat voor matteriaal is jullie kussen?
     
  6. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.139
    Homepage:
    Het materiaal volgens de label"100 % polyethane Foam. Overtrek: 100 % polyesther
    Cover heeft een rits, zodat reiniging mogelijk is.
    Kussen is inderdaad vrij stevig en blijft ook stevig. De stof ziet er na ca. 4 jaar nog uit als nieuw.
    Er zijn ook kussens met andere vormen. Tik in de zoekfunctie anatomisch zitkussen, dispositiekussen, in en dan kun je bekijken wat er allemaal is. En in de winkel zelf kun je het natuurlijk ook uitproberen. Met webwinkels heb je dan weer dat je het zelf weer terug moet sturen.

    Is ook via webwinkel te bestellen, dan hoef je er niet voor de deur uit, scheelt weer energie:).
    Bij Halfords schijnt het ook te koop te zijn. Maar Halfords....eh die is toch failliet?

    Hier bijvoorbeeld:
    http://www.comfort-producten.nl/nl/...erm=Defa Wigvormig zitkussen&utm_content=Defa
     

Deel Deze Pagina