En ja hoor Jasmijn wil Viool gaan spelen

Discussie in 'Overig' gestart door Angeliquemv3, 25 feb 2009.

  1. Angeliquemv3

    Angeliquemv3 Angelique

    Lid geworden:
    25 feb 2009
    Berichten:
    2
    Homepage:
    :D mama Trots heeft vroeger nooit de intentie gehad om wat met haar gevoel voor klassieke muziek te gaan doen.

    (dom maar zat liever tussen de paarden nat. nivo en reed mijn Kur op klassieke muziek Geweldig!)

    Ik ben nu op Internet aan het zoeken naar Goede informatie voor het huren van een kinderviool voor Jasmijn.(8)

    Wie o wie weet een paar goede adressen in de buurt van Hoorn waar je dus een viool kan huren.

    Waar moet ik op letten, Wat zijn valkuilen.
    Wat kan ik verwachten van Viool lessen, hoe zie je dus of iemand echt les kan geven (ook dat is een vak apart).

    Jasmijn is een meisje dat als ze iets wilt ze dat ook echt wilt gaan doen en gek op de klassieke muziek vanuit haarzelf

    Met vriendelijk groet Angelique
     
  2. koffienee1

    koffienee1

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    298
    In Purmerend zit www.devioolbouwer.nl . Ook verhuur aan kinderen
     
  3. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    470
    Homepage:
    Vriendinnetjes op school, die vioolles hebben, zijn altijd een goede graadmeter voor een vioolleraar.

    Kijk eens in de Gouden Gids onder 'muziekschool' en ga eens luisteren op een leerlingen uitvoering. Daar kan je praten met ouders.

    Het is heel gewoon om eerst eens een beetje rond te kijken en te 'shoppen.
    Je kan altijd een proefles nemen of ook een aantal lessen. Dan kan je zien of het contact tussen je dochter en de leraar goed is.

    Er is groepsles mogelijk, maar ook individueel. Een voorbeeld van groepsles is de Suzuki methode.

    Wellicht kan je inlichtingen krijgen over leraren in de buurt bij de conservatoria in de buurt. De website kan je hier vinden.
     
  4. Angeliquemv3

    Angeliquemv3 Angelique

    Lid geworden:
    25 feb 2009
    Berichten:
    2
    Homepage:
    Bedankt voor jullie antwoorden ,
    Vriendinnetjes zal moeilijk worden ....ze is de enige die zo denkt de rest is heel druk met andere dingen zoals Barbies en zwemlessen.

    Ze heeft morgen haar eerste Proef les, hier op de muziek school in Midwoud.
    Ze krijgt dan 1 op 1 les van een half uurtje, voorlopig mag ze een viool (tje) gebruiken van de docente maar ja of dat een goede maat is ,dat zien we morgen.
    Docente klonk vertrouwd heeft binnekort een paar concerten in oostenrijk dus spelen kan ze ( denk ik dan)

    Voorlopig laat ik haar dan hier en ga ik even verder kijken.

    Ik weet nog wel iemand van Zwemles haar dochter studeerde ook viool , kijken of ik daarmee in contact kan komen, meisje kreeg een klassieke opleiding en studeerde heel hard.

    Als er nog meer mensen zijn die mij van goede tips en adressen kunenn voorzien , voor bv het huren van een viool , we zijn goed mobiel met de auto dus een ritje naar een adres is eigenlijk niet zo groot probleem.

    Ik ben van het motto goed beginnen is het halve werk om een nieuwe richting leuk te houden.
    Dingen afleren is moeilijker dan goed aanleren vanaf het begin

    groetjes Angelique
     
  5. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    776
    Ik kan er zat in Alkmaar maar ik denk dat dat net iets te ver rijden is voor een half uurtje les. :)
     
  6. Lautje-Vla

    Lautje-Vla Laura

    Lid geworden:
    12 feb 2008
    Berichten:
    67
    Midwald ligt bij Groningen toch? Ze hebben daar een conservatorium. Vaak kun je die bellen en vragen of ze een paar telefoonnummers van vioolstudenten kunnen doorgeven. Deze geven vaak goed les, omdat ze zelf er nog heel dichtbij staan en zijn nog goedkoop ook!

    Succes!
     
  7. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.354
    Homepage:
    @Laura,

    Hoe kom je bij Midwald?
    Angelique heeft het toch over Midwoud? :(

    Ja, als je 'woud' naar het Duits vertaald krijg je 'wald', maar ja.....

    Frits
     
  8. Lautje-Vla

    Lautje-Vla Laura

    Lid geworden:
    12 feb 2008
    Berichten:
    67
    Dat deed google maps vanzelf... Of ik heb verkeerd gelezen... *zoekt nog een keer op* Inderdaad verkeerd gelezen...

    Dan is Alkmaar misschien nog niet zo'n gek idee..
     
  9. koffienee1

    koffienee1

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    298
    Met het Midwald van Lautje-Vla wordt waarschijnlijk Midwolda in het Oldambt bij Winschoten bedoeld. Waar Angelique het over heeft is Midwoud in West Friesland, iets ten noorden van Hoorn in Noord Holland
     
  10. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.354
    Homepage:
    Als echte Groninger zei Midwald mij ook al niets. Midwolda daarentegen juist wél! :)

    Alles is nu weer recht gezet en moet Angelique toch uitkijken naar een vioolleraar die ergens in haar woongebied 'opereert'.

    Frits
     

Deel Deze Pagina